Jsme odlišní, jinak se učíme - výuka žáků s odlišnou úrovní nadání
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Anotace vzdělávacího programu:
Praktický seminář zaměřený na žáky s různým rozumovým nadáním nabídne porozumění procesu diferenciace a individualizace při osvojování znalostí žáky ve výuce. Různě rozumově nadaní žáci vyžadují odlišné přístupy ve výuce. V procesu individualizace výuky dochází ke stanovení takových kritérií pro zvládání učiva a jeho hodnocení, aby vyhovovala spektru různého nadání žáků. Aby si žák osvojil znalosti v procesu výuky, je nutné jednak respektovat různé styly učení žáků, jednak využívat postupy a metody, které ho budou motivovat a aktivizovat.
Zaměříme se na problematiku žákových učebních stylů, učebních úloh, jejich hodnocení i aktivizujících výukových metod a tvorbu učebních úloh pro žáky a vytváření příznivých podmínek pro rozvoj osobnosti.
Zamyslíme se nad cíli, kterých chceme ve výuce dosáhnout. Využijeme postupů reflexe a hodnocení vlastní práce.
Pracovat budeme aktivizujícími metodami a metodami kritického myšlení i postupy rozvíjejícími osobnost žáka.
Dílčí témata:
- Diferenciace a individualizace
- Učební styly a učební strategie žáků
- Bloomova taxonomie při vytváření učebních úloh
- Cíle učení a závazné výstupy
- Kriteriální hodnocení, formativní hodnocení
- Kritéria a indikátory pro hodnocení znalostí
- Aktivizující výukové metody
- Práce s textem
- Vytváření příznivého klimatu
- Rozvíjení osobnosti žáka
- Evaluace, sebereflexe, sdílení nových poznatků
Číslo programuA681-51-23-252-1 Kód programuA681 |
|
Garant
Mgr. Eva Klimecká, Ph.D.
777 456 561
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
1. října 2025, 08:00–15:00
Cena
1200,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|