9 klíčů k ADHD a PAS
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Anotace vzdělávacího programu:
Přistoupit k žákovi s ADHD a PAS dle odborné diagnózy může pomoci lépe jej pochopit, ale zároveň způsobit vidění skrze „nálepkový filtr“. Možná pak nevidíme žáka s jeho kvalitami a rezervami, ale spíše „porouchaného“ člověka. Často diskutovaným problémem je také nejasná hranice mezi nevychovaným a zdravotně znevýhodněným žákem. To způsobuje mnohá nedorozumění, předsudky, změny v komunikaci a chování.
Cílem kurzu je metodická podpora pedagogických pracovníků v lepší orientaci v potřebách a prožívání žáků s diagnózami ADHD a PAS. Účastníci si formou nácviku osvojí 9 „klíčů“ - praktických dovedností, které mohou uplatnit v pedagogické praxi. Seznámí se taktéž se stručnou teorií z oblasti neurobiologie a faktem, že diagnóza ADHD a PAS není „konečná“ a že je možné provádět konkrétní změny na úrovních tělesného vnímání, cítění a myšlení.
Obsah školení:
· Aktuální poznatky z oblasti neurobiologie ADHD a PAS
· Příběhy mladých lidí s ADHD a PAS – problémy a výzvy ve školní praxi
· Triáda tělesného vnímání, emočního prožívání a kognitivních funkcí.
· 9 klíčů k ADHD a PAS – nácvik praktických dovedností (všímavost, nenásilná komunikace, pozitivní posilování, emoční korekce, mentální mapování a další)
· Doporučené zdroje pro další vzdělávání
· Shrnutí, diskuse, závěrečná zpětná vazba
Číslo programuA349-25-15-251 Kód programuA349 |
|
Garant
Bc. Martina Krumpolcová
775 755 038
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
12. května 2025, 8:30–15:00
Cena
1300,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|