Vyhledávání, identifikace a nominace žáků s vysokým potenciálem a nadaných na 2. stupni ZŠ
Hashtagy: #nadání
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Anotace vzdělávacího programu:
Seminář se zaměřuje na diagnostiku a nominaci nadaných žáků na 2. stupni ZŠ (11–15 let). Učitelé se seznámí s moderními diagnostickými metodami a postupy, které pomáhají rozpoznat nadání. Program také klade důraz na spolupráci mezi školou, rodiči a externími odborníky při výběru a podpoře nadaných dětí. Učitelé se seznámí, jak využít výsledky diagnostiky napříč pedagogickým procesem. Cílem je efektivní rozvoj potenciálu nadaných žáků na 2. stupni ZŠ.
- Úvod do problematiky nadání u starších školních dětí (11-15 let):
- charakteristiky nadání a vysokého potenciálu u žáků na 2. stupni ZŠ
- rozdíly mezi žáky bystrými, nadanými a žáky s mimořádným intelektovým nadáním (MIND) ve věku 11–15 let
- Pedagogická diagnostika u žáků na 2. stupni:
- metody pedagogické diagnostiky pro identifikaci nadání na 2. stupni
- Nástroje pro vyhledávání nadaných dětí na 2. stupni:
- využití standardizovaných testů, pozorování a hodnocení sociálních dovedností
- rozšířené diagnostické metody: jak identifikovat komplexnější projevy nadání v různých předmětech
- Postupy při nominaci nadaných žáků:
- kritéria pro nominaci nadaných žáků: schopnosti, motivace a chování
- jak spolupracují pedagogičtí pracovníci při rozvoji potenciálu žáků
- Případové studie a modelové situace:
- příklady úspěšné identifikace a nominace nadaných žáků na 2. stupni ZŠ
- příklady žáků s dvojí výjimečností
- Spolupráce mezi školou, rodiči a odborníky:
- efektivní způsoby komunikace s rodiči a odborníky o potřebách nadaných žáků
- jak využít výsledky diagnostiky napříč pedagogickým procesem
Číslo programuA674-51-14-251 Kód programuA674 |
|
Garant
Mgr. Helena Marie Adjal
770 143 702
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
4. dubna 2025, 9:00–12:15
Cena
700,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|