Diagnostika míry školní připravenosti. Užívání MaTeRS - mapujícího testu školní připravenosti
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Vstupní úroveň účastníků: Pro účast jsou nutné kvalifikační předpoklady (dokončené magisterské studium psychologie či speciální pedagogiky), doložené diplomem.
Anotace vzdělávacího programu:
Teoretický úvod – terminologie v oblasti diagnostiky připravenosti pro školu, výčet a stručná charakteristika jednotlivých oblastí:
Grafomotorika
Vizuomotorika
Pravolevá a prostorová orientace
Zraková percepce
Sluchová percepce
Početní a předpočetní představy
Všeobecné znalosti
Spolupráce a sociální zralost
Pozornost a pracovní zralost
Pracovní tempo
Emocionální zralost
Řeč
Legislativní souvislosti – zakotvení předškolní výchovy a zahájení povinné školní docházky v legislativě
MaTeRS – mapující test připravenosti pro školu - způsob administrace mapujícího testu MaTeRS, vyhodnocení, interpretace dat a postup při interpretaci výsledků; integrace dalších informací o dítěti a výsledků komplexní diagnostiky. Využití dalších diagnostických nástrojů při diagnostice připravenosti pro školu.
Prezentace a rozbor konkrétních kazuistik.
Anotace nástroje MaTeRS: Screeningový diagnostický nástroj, který slouží k posouzení schopností, dovedností a celkové úrovně zralosti dítěte před vstupem do školy. Nástroj byl standardizován v letech 2011 až 2013. Autoři: Mgr. Helena Vlčková, Mgr. Simona Poláková
Poznámka: Pro účast jsou nutné kvalifikační předpoklady (dokončené magisterské studium psychologie či speciální pedagogiky), doložené diplomem.
Číslo programu25-55-11-6/25 Kód programuA465 |
|
Garant
Mgr. David Bauer
771 269 662
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
30. května 2025, 9:00–16:00
Cena
1800,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|