Škála pro posouzení adaptivního chování u dětí ve věku 5-15 let

Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání

Vstupní úroveň účastníků: Pro účast jsou nutné kvalifikační předpoklady (dokončené magisterské studium psychologie), doložené diplomem.

Anotace vzdělávacího programu:

DEN 1: Vývoj metody a její administrace

Úvod (1 vyučovací hodina, 45 min.): Na začátku dne se účastníci v úvodu seznámí s teoretickými základy adaptivního chování včetně mezinárodního kontextu. Dále vyjasníme ve společné diskusi význam adaptivního chování jako předpoklad pro diagnostiku vývojové poruchy intelektu na základě diagnostických a klasifikačních manuálů. (lektoruje Lucie Chadimová a Jeannette Kovaříková)

První tematická část (2 vyučovací hodiny, 90 min.). Následně proběhne tematický blok v rozsahu 3 vyučovacích hodin k psychometrii a vývoji metody, který je zaměřený zejména na způsoby standardizace, rozložení dat a standardních skórů – percentil, T-skór, směrodatná odchylka, reliabilita - chyba měření, interval spolehlivosti, senzitivita, specificita, validita metod. Je počítáno i s diskusí účastníků k této problematice. (lektoruje Lucie Chadimová a Jeannette Kovaříková)

Druhá tematická část (2 vyučovací hodiny, 90 min.).

V druhém tematickém bloku prvního dne bude přistoupeno k doporučeným postupům administrace a skórování škály. Účastníci získají možnost vyzkoušet si administraci formou tužka-papír a administraci formou rozhovoru. Dále obdrží informace k doporučeným postupům administrace u rodin z romské populace. Účastníci se seznámí také s dílčími škálami agravace a desirability a položkami, které je tvoří, skórováním subškál, shodou posuzovatelů a rozdíly v rodičovské a učitelské formě. (lektoruje Lucie Chadimová a Jeannette Kovaříková)

Závěr (1 vyučovací hodina, 45 min.). V závěru dne nabídneme shrnutí nejdůležitějších bodů, budou zodpovězeny otázky účastníků a proběhne diskuse (Lucie Chadimová a Jeannette Kovaříková).

DEN 2

Interpretace metody a její využití v praxi

První tematická část (3 vyučovací hodiny, 135 min.):

První tematický blok druhého dne se zaměřuje na obsahy subškál, využití cut-off skóru v kontextu diagnostiky vývojové poruchy intelektu, posouzení profilu dítěte, vyhodnocení míry a zdroje nepřesností. Proběhne práce s kasuistikami. (Lucie Chadimová, Jeannette Kovaříková)

Druhá tematická část (2 vyučovací hodiny, 90 min.):

V druhém tematickém bloku se účastníci naučí identifikovat silné stránky dítěte a oblasti rozvoje. Získají také informace k posouzení vývojové sekvence dovedností. (Lucie Chadimova, Jeannette Kovaříková)

Třetí tematická část (1 vyučovací hodina, 45 min.):

Účastníci se dozví, jak formulovat doporučení v závěrečné zprávě z vyšetření a komunikaci závěrů z vyšetření směrem k rodičům a pedagogům. (Lucie Chadimova, Jeannette Kovaříková)

Závěrečná diskuse (1 vyučovací hodina, 45 min.): Závěrečná diskuse bude věnovaná možnostem využití metody v praxi. (Lucie Chadimova, Jeannette Kovaříková)

Povinná účast pro získání osvědčení je 100% časové dotace kurzu.

Poznámka: Pro účast jsou nutné kvalifikační předpoklady (dokončené magisterské studium psychologie či speciální pedagogiky), doložené diplomem.

Číslo programu

25-55-32-4/25

Kód programu

A753

Garant

Mgr. David Bauer

771 269 662
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Školská poradenská zařízení
  • Školní poradenská pracoviště
Kraje
  • Praha
Datum konání

24. a 25. duben 2025 9:30 - 16:30 hod.

Cena

2300,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

14

icon map pin

Lektoři
  • Dipl.-Psych Jeannette Kovaříková
  • Mgr. Lucie Chadimová

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Praha 10, Weilova 1271/6

icon map pin

MAX účastníků

20

icon map pin

Cílová skupina
psychologové, speciální pedagogové

Poznámka

Pro účast jsou nutné kvalifikační předpoklady (dokončené magisterské studium psychologie či speciální pedagogiky), doložené diplomem.

Přihlásit se