Škála pro posouzení adaptivního chování u dětí ve věku 5-15 let
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Vstupní úroveň účastníků: Pro účast jsou nutné kvalifikační předpoklady (dokončené magisterské studium psychologie), doložené diplomem.
Anotace vzdělávacího programu:
DEN 1: Vývoj metody a její administrace
Úvod (1 vyučovací hodina, 45 min.): Na začátku dne se účastníci v úvodu seznámí s teoretickými základy adaptivního chování včetně mezinárodního kontextu. Dále vyjasníme ve společné diskusi význam adaptivního chování jako předpoklad pro diagnostiku vývojové poruchy intelektu na základě diagnostických a klasifikačních manuálů. (lektoruje Lucie Chadimová a Jeannette Kovaříková)
První tematická část (2 vyučovací hodiny, 90 min.). Následně proběhne tematický blok v rozsahu 3 vyučovacích hodin k psychometrii a vývoji metody, který je zaměřený zejména na způsoby standardizace, rozložení dat a standardních skórů – percentil, T-skór, směrodatná odchylka, reliabilita - chyba měření, interval spolehlivosti, senzitivita, specificita, validita metod. Je počítáno i s diskusí účastníků k této problematice. (lektoruje Lucie Chadimová a Jeannette Kovaříková)
Druhá tematická část (2 vyučovací hodiny, 90 min.).
V druhém tematickém bloku prvního dne bude přistoupeno k doporučeným postupům administrace a skórování škály. Účastníci získají možnost vyzkoušet si administraci formou tužka-papír a administraci formou rozhovoru. Dále obdrží informace k doporučeným postupům administrace u rodin z romské populace. Účastníci se seznámí také s dílčími škálami agravace a desirability a položkami, které je tvoří, skórováním subškál, shodou posuzovatelů a rozdíly v rodičovské a učitelské formě. (lektoruje Lucie Chadimová a Jeannette Kovaříková)
Závěr (1 vyučovací hodina, 45 min.). V závěru dne nabídneme shrnutí nejdůležitějších bodů, budou zodpovězeny otázky účastníků a proběhne diskuse (Lucie Chadimová a Jeannette Kovaříková).
DEN 2
Interpretace metody a její využití v praxi
První tematická část (3 vyučovací hodiny, 135 min.):
První tematický blok druhého dne se zaměřuje na obsahy subškál, využití cut-off skóru v kontextu diagnostiky vývojové poruchy intelektu, posouzení profilu dítěte, vyhodnocení míry a zdroje nepřesností. Proběhne práce s kasuistikami. (Lucie Chadimová, Jeannette Kovaříková)
Druhá tematická část (2 vyučovací hodiny, 90 min.):
V druhém tematickém bloku se účastníci naučí identifikovat silné stránky dítěte a oblasti rozvoje. Získají také informace k posouzení vývojové sekvence dovedností. (Lucie Chadimova, Jeannette Kovaříková)
Třetí tematická část (1 vyučovací hodina, 45 min.):
Účastníci se dozví, jak formulovat doporučení v závěrečné zprávě z vyšetření a komunikaci závěrů z vyšetření směrem k rodičům a pedagogům. (Lucie Chadimova, Jeannette Kovaříková)
Závěrečná diskuse (1 vyučovací hodina, 45 min.): Závěrečná diskuse bude věnovaná možnostem využití metody v praxi. (Lucie Chadimova, Jeannette Kovaříková)
Povinná účast pro získání osvědčení je 100% časové dotace kurzu.
Poznámka: Pro účast jsou nutné kvalifikační předpoklady (dokončené magisterské studium psychologie či speciální pedagogiky), doložené diplomem.
Číslo programu25-55-32-4/25 Kód programuA753 |
|
Garant
Mgr. David Bauer
771 269 662
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
24. a 25. duben 2025 9:30 - 16:30 hod.
Cena
2300,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|