Chci být uvádějícím učitelem - aneb jak mohu podpořit svého začínajícího kolegu?
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí
Anotace vzdělávacího programu:
Program je pojat jako první vhled do role uvádějícího učitele s nabídkou řady doporučení vycházejících z praxe. Jde o interaktivní setkání zaměřené na diskusi, sdílení, tvoření, a to se zaměřením na specifika konkrétní školy, v níž účastník působí. Předpokládá se, že účastník bude schopen obecné teze „lomit“ přes podmínky „své“ školy a tvořit tak jedinečný zásobník inspirativních příkladů, které může ve své praxi využít.
Harmonogram vzdělávacího programu:
1. setkání – Uvádějící učitel a teoretický kontext jeho role Téma: Já uvádějící učitel - „moje role v mojí škole“, podporuji začínajícího učitele, plánuji svůj profesní růst (6 hodin)
2. setkání Téma: Adaptační období a jeho fáze – dovednosti a činnosti uvádějícího učitele (4 hodiny)
3. setkání (Téma: Kompetenční profil začínajícího učitele SYPO / Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství – rozvojové rozhovory uvádějícího učitele se začínajícím učitelem, balanční kruh jako sebereflektivní nástroj (4 hodiny)
4. setkání Téma: Náslechy v hodinách a poskytování zpětné vazby – druhy pozorování, rozhovor uvádějícího a začínajícího učitele po náslechu (4 hodiny)
5. setkání Téma: Triády – uvádějící učitel – začínající učitel – vedení školy – podpora začínajícího učitele v profesním rozvoji (4 hodiny)
6. setkání Téma: Integrace získaných vědomostí a dovedností a „ochutnávka“ navazujícího mentorského programu – ucelený přehled činností v adaptačním období, mentorský rozhovor (6 hodin)
Celkem 28 vyučovacích hodin. Program lze hradit i ze Šablon OP JAK.
Číslo programuA136-01-14-252 Kód programuA136 |
|
Garant
Mgr. Radka Štruncová
723 358 884
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
říjen 2025
Cena
8900,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|