Aktivní učitel - Zásobník aktivit učitele NJ
Hashtagy: #nemeckyjazyk #nemcina #lukasherman #aktivniucitel
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí
Anotace vzdělávacího programu:
Hledáte aktivity pro oživení a zefektivnění výuky němčiny ve své třídě a chcete zaujmout jak slabší tak i pokročilejší žáky? Přijďte si pro zásobu rozviček a konverzačních aktivit i diginástroje, které vám pomohou při organizaci. Dozvíte se také, jak můžete u žáků systematicky rozšiřovat zásobu frází a jak tvořit a využít mnemotechniky pro osvojení slovíček. Předvedeme si aktivity zaměřené na osvojení gramatiky a hry pro rychlé opakování slovní zásoby. Podíváme se, na jaké části lze rozplánovat vyučovací hodinu a jakým motivujícím způsobem vést školní sešit. Inspirujte se metodami podporujícího hodnocení i pohledy na vyučovací hodinu na ukázkách z výuky NJ na ZŠ.
Příklady aktivit: Verrückte Minute, Zauberbeutel, Freies Schreiben, Mnemotechniken, Blitzgespräch, Schlüssel-Phrasen, Tennis
Přehled témat a aktivit:
I.blok - Didaktické rozcvičky (90 minut)
Tento blok učitele seznámí s konkrétními jazykovými rozcvičkami, které jsou snadné na přípravu a pomáhají navázat kladný vztah se třídou a nenuceně děti zapojit do akce. V tomto bloku se také učitelé dozví, jak si nastavit principy komunikování učitele se třídou v cizím jazyce.
Život v číslech - žáci hádají jak číslo/a souvisí s životem mluvčího a tím rozvíjí konverzační hbitost
Bláznivá minuta - aktivita podporující spontánní dovednost pokládání otázek na čas
Kouzelný sáček - aktivita zaměřená na hádání po hmatu rozvíjí poslech a volné psaní
Zkratky - způsoby využití moderních chatovacích zkratek a jejich zásobárna
Mnemotechniky - jak pracovat s komunikačními nástroji, které pomáhají se zapamatováním ve spojení s různou slovní zásobou
II. blok - Konverzační aktivity (90 minut)
V této části budou učitelé seznámeni s jednoduchou metodou na zařazení konverzace jako pravidelné rutiny každé vyučovací hodiny. Modelově si učitelé zažijí aktivity pro zapojení celého třídního kolektivu a vysvětlíme si přínosy práce tohoto charakteru. Zároveň bude učitelům předveden model, podle kterého lze průběžně rozvíjet zásobu frází u každého daného ročníku na příkladu Year Phrases/Jahresphrasen.
Dokonči slovo - párová aktivita vhodná pro seznamování žáků v nových kolektivech a nebo na začátku školního roku
Small Talk - aktivita na rozvoj dovednosti nevázané konverzace
Vyřeš a prohoď - výchozí aktivita pro práci s celou třídou naráz. Zde si učitelé vyzkouší pestré obměny s touto formou práce a jak pracovat s konverzačními schématy, které žáky srozumitelně aktivitou provedou
Speed-Dating - možnosti nasazení spontánní konverzace v organizaci žáků v řadách
Ročníkové fráze - klíčové komunikační fráze a jakými způsoby lze dosáhnout jejich osvojení a tvořit vlastní zásobníky frází
III. blok - Gramatika zábavně (90 minut)
V tomto bloku učitele čeká sada aktivit pro osvojení některých gramatických jevů. Zde budou předvedeny jak aktivity které jsou časově nenáročné, ale i takové, které lze využít při konverzaci a nebo testování.
Tenis - aktivita využitelná jak při frontální tak i párové výuce. Mimo procvičení gramatiky zde může učitel efektivně motivovat k poslechu a psaní.
Já mám - Kdo má - aktivita, na které bude názorně předvedena práce v kruhu a možné návazné aktivity
Paměťový palác – krátký příběh a nenápadně skrytá celá řada gramatických jevů. Rozvíjí poslech, psaní i konverzační dovednosti
IV. blok - Slovní zásoba (90 minut)
Učitelům bude předveden možný systém organizace slovní zásoby, tak aby se v něm orientovali i žáci. Budou předvedeny základní nástroje na tvorbu i procvičení slovíček. V tomto bloku bude otevřena diskuze, jak správně nastavit podpůrné hodnocení v jazykové výuce a budou představeny možné přístupy.
Flashkarty a Dobble - ukázka organizace i nástrojů pro tvorbu
Stolní hry typu piškvorky - kreativní párové aktivity
Dokonči obrázek - jak vytvořit pracovní list, který žáky hravě provede libovolnou slovní zásobou bez dalšího motivování ze strany učitele
Číslo programuA637-03-22-252 Kód programuA637 |
|
Garant
PhDr. Olga Chalupová
773 595 813
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
27. listopadu 2025, 9:00–15:30
Cena
1600,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|