Komplexní strategie pro efektivní školní parlament

Školní parlament jako nástroj pro rozvoj klíčových kompetencí v praxi

Hashtagy: #skolniparlament #zapojmezaky #demokratickakultura #predavameodpovednost #kutluraskoly

Typ vzdělávacího programu: Krajský workshop

Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci

Cíl vzdělávacího programu:

Po absolvování tohoto vzdělávacího programu účastníci:

  • Porozumí klíčové roli školního parlamentu jako nástroje pro rozvoj školní kultury, odpovědnosti a občanských dovedností žáků.
  • Provedou analýzu současného fungování školního parlamentu ve své škole, identifikují silné a slabé stránky a navrhnou možnosti zlepšení.
  • Osvojí si efektivní strategie vedení a řízení školního parlamentu, včetně různých modelů jeho fungování.
  • Vyzkouší si praktické metody pro zapojení žáků, facilitaci schůzek a komunikaci mezi parlamentem a vedením školy.
  • Navrhnou konkrétní plán činnosti, který obsahuje jasně definované cíle, klíčové aktivity, odpovědné osoby a časový harmonogram pro implementaci.
  • Získají nástroje pro evaluaci a dlouhodobý rozvoj školního parlamentu, včetně metod získávání zpětné vazby a sledování dopadu na školní komunitu.

Odnesou si komplexní strategii, kterou mohou ihned aplikovat ve své škole a systematicky pracovat na jejím zlepšení.

Účastníci a účastnice získají nástroj pro rozvoj svých žáků především v oblasti klíčové kompetence občanské a komunikační.

Anotace vzdělávacího programu:

Lektor poskytne účastníkům a účastnicím teoretické znalosti a vytvoří prostor, ve kterém si osvojí praktické dovednosti, jež jim následně umožní vytvořit komplexní strategii pro efektivní fungování školního parlamentu.

Program propojuje inspiraci, analýzu a plánování vedoucí k udržitelnému fungování parlamentu na každé škole.

V úvodu workshopu budeme sdílet dosavadní zkušenosti a reflektovat to, jak školní parlamenty ve školách fungují či proč nefungují. Následně se v teoretické části zaměříme na hlubší porozumění roli školního parlamentu jako nástroje pro rozvoj školní kultury, budování odpovědnosti, týmové spolupráce a občanských dovedností žáků.

Dále přejdeme k praktickým aktivitám, v nichž účastníci nejprve zmapují současnou situaci ve svých školách, identifikují silné a slabé stránky současného fungování žákovského zastupování a pomocí modelových situací si vyzkouší různé přístupy k vedení parlamentu.

V další části workshopu se zaměříme na tvorbu podrobného plánu činnosti, který účastníkům umožní přetavit získané poznatky do praxe – jasně definovat cíle parlamentu, stanovit klíčové aktivity, odpovědné osoby a vytvořit časový harmonogram pro efektivní implementaci.

Součástí bude blok věnovaný evaluaci a dlouhodobému rozvoji školního parlamentu – jak sledovat jeho dopad, získávat zpětnou vazbu a přizpůsobovat jeho fungování tak, aby byl skutečně efektivním nástrojem pro školní komunitu.

Na závěr si účastníci vytvoří akční plán s konkrétními kroky, který budou moci ihned aplikovat na své škole a posunout fungování školního parlamentu na novou úroveň.

Území: Praha-východ, Mladá Boleslav, Nymburk, Rakovník, Kladno, Mělník, Beroun, Příbram, Praha-západ, Kolín, Kutná Hora, Benešov

Územní metodický kabinet: Společenské vědy

Číslo programu

A315-95-124-251-KWS-02

Kód programu

A315

Garant

Ing. Martina Hausdorfová
420602667960
420602667960
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Projekty
  • IPs Kurikulum
Kraje
  • Střední Čechy
Datum konání

28. května 2025, 09:00–16:00

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

8

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Ondřej Lněnička

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Praha, Senovážné nám. 25

icon map pin

MAX účastníků

30

icon map pin

Cílová skupina
ředitelé škol a školských zařízení, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, zástupci územních kabinetů

Přihlásit se