Komplexní strategie pro efektivní školní parlament
Školní parlament jako nástroj pro rozvoj klíčových kompetencí v praxi
Hashtagy: #skolniparlament #zapojmezaky #demokratickakultura #predavameodpovednost #kutluraskoly
Typ vzdělávacího programu: Krajský workshop
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
Po absolvování tohoto vzdělávacího programu účastníci:
- Porozumí klíčové roli školního parlamentu jako nástroje pro rozvoj školní kultury, odpovědnosti a občanských dovedností žáků.
- Provedou analýzu současného fungování školního parlamentu ve své škole, identifikují silné a slabé stránky a navrhnou možnosti zlepšení.
- Osvojí si efektivní strategie vedení a řízení školního parlamentu, včetně různých modelů jeho fungování.
- Vyzkouší si praktické metody pro zapojení žáků, facilitaci schůzek a komunikaci mezi parlamentem a vedením školy.
- Navrhnou konkrétní plán činnosti, který obsahuje jasně definované cíle, klíčové aktivity, odpovědné osoby a časový harmonogram pro implementaci.
- Získají nástroje pro evaluaci a dlouhodobý rozvoj školního parlamentu, včetně metod získávání zpětné vazby a sledování dopadu na školní komunitu.
Odnesou si komplexní strategii, kterou mohou ihned aplikovat ve své škole a systematicky pracovat na jejím zlepšení.
Účastníci a účastnice získají nástroj pro rozvoj svých žáků především v oblasti klíčové kompetence občanské a komunikační.
Anotace vzdělávacího programu:
Lektor poskytne účastníkům a účastnicím teoretické znalosti a vytvoří prostor, ve kterém si osvojí praktické dovednosti, jež jim následně umožní vytvořit komplexní strategii pro efektivní fungování školního parlamentu.
Program propojuje inspiraci, analýzu a plánování vedoucí k udržitelnému fungování parlamentu na každé škole.
V úvodu workshopu budeme sdílet dosavadní zkušenosti a reflektovat to, jak školní parlamenty ve školách fungují či proč nefungují. Následně se v teoretické části zaměříme na hlubší porozumění roli školního parlamentu jako nástroje pro rozvoj školní kultury, budování odpovědnosti, týmové spolupráce a občanských dovedností žáků.
Dále přejdeme k praktickým aktivitám, v nichž účastníci nejprve zmapují současnou situaci ve svých školách, identifikují silné a slabé stránky současného fungování žákovského zastupování a pomocí modelových situací si vyzkouší různé přístupy k vedení parlamentu.
V další části workshopu se zaměříme na tvorbu podrobného plánu činnosti, který účastníkům umožní přetavit získané poznatky do praxe – jasně definovat cíle parlamentu, stanovit klíčové aktivity, odpovědné osoby a vytvořit časový harmonogram pro efektivní implementaci.
Součástí bude blok věnovaný evaluaci a dlouhodobému rozvoji školního parlamentu – jak sledovat jeho dopad, získávat zpětnou vazbu a přizpůsobovat jeho fungování tak, aby byl skutečně efektivním nástrojem pro školní komunitu.
Na závěr si účastníci vytvoří akční plán s konkrétními kroky, který budou moci ihned aplikovat na své škole a posunout fungování školního parlamentu na novou úroveň.
Území: Praha-východ, Mladá Boleslav, Nymburk, Rakovník, Kladno, Mělník, Beroun, Příbram, Praha-západ, Kolín, Kutná Hora, Benešov
Územní metodický kabinet: Společenské vědy
Číslo programuA315-95-124-251-KWS-02 Kód programuA315 |
|
Garant
Ing. Martina Hausdorfová
420602667960
420602667960
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
28. května 2025, 09:00–16:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|