Kolegiální sdílení a podpora

Typ vzdělávacího programu: Kolegiální sdílení a podpora

Vstupní úroveň účastníků: Vzdělávací program je určený pedagogickým pracovníkům, kteří mají základní informace o pojetí OSV v revidovaném RVP ZV, dílčí zkušenost s vedením aktivity OSV s žáky, případně také se vzděláváním pedagogických pracovníků a chtějí se stát lektory implementace RVP v tomto oboru.

Cíl vzdělávacího programu:

Účastníci porozumí konkrétním očekávaným výsledkům učení v revidovaném RVP ZV, vazbám na klíčové kompetence, průřezová témata, další vzdělávací obory. Porozumí specifikům Osobnostní a sociální výchovy v oblasti revidovaného RVP tak, aby mohli dále informovat ostatní pedagogy vyučující tento obor v oblasti revidovaného RVP. Osvojí si přehled o praktických zkušenostech ze školní praxe, dostupných metodických zdrojích a dalších inspirací k realizaci výuky.

Anotace vzdělávacího programu:

Informace k revidovanému RVP ZV a vzdělávacímu oboru Osobnostní a sociální výchova rozvíjí praktickými, zkušenostními přístupy sebereflektivní, seberegulační, interakční, komunikační dovednosti a prosociální chování. Obor přispívá k sebepoznání a posilování odolnosti žáka, zahrnuje etický a kariérový rozvoj. Podporuje odpovědný přístup k seberozvoji a celoživotnímu učení, zapojení se v měnící se společnosti a světě práce. Specifikem oboru je to, že učivem je zejména žák sám, žákovská skupina, běžné situace každodenního života. V bezpečném prostředí a s oporou může žák rozvíjet či regulovat způsoby prožívání a chování. Obor vytváří prostor pro rozvoj sociálně-emocionálních dovedností kontinuálně v každém ročníku základního vzdělávání.

Obsah Osobnostní a sociální výchovy je strukturovaný do tří tematických okruhů:

1) Osobnostní rozvoj se zaměřuje zejména na sebepojetí žáka, sebepoznávání, zvládání stresu a náročných situací, efektivní strategie učení, sebeorganizaci a plánování vlastního rozvoje.

2) Sociální a etický rozvoj se věnuje sociálně-emocionálním dovednostem, sociální komunikaci a interakci v různorodých situacích, mezilidským vztahům a prosociálnímu chování.

3) Kariérový rozvoj se vztahuje k objevování, rozhodování a plánování ve vlastním kariérovém směřování, k hodnotám a příležitostem spojeným se světem práce.

Území: Hradec Králové, Jičín, Náchod, Rychnov n. Kněžnou, Trutnov

Územní metodický kabinet: Společenské vědy

Číslo programu

A174-95-181-251-KSP-02

Kód programu

A174

Garant

Mgr. Pavel Pecník

731 503 731
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Projekty
  • IPs Kurikulum
Kraje
  • Hradec Králové
Datum konání

5. června 2025, 15:00–15:45

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

1

icon map pin

Lektoři
  • PhDr. Michaela Pachelová, Ph.D.

icon map pin

Místo konání

on-line

icon map pin

MAX účastníků

20

icon map pin

Cílová skupina
ředitelé škol a školských zařízení, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, vedoucí pracovníci škol a školských zařízení
Na tento vzdělávací program se nelze hlásit on-line.