Osobnostní a sociální výchova v revidovaném RVP ZV
Typ vzdělávacího programu: Workshop
Vstupní úroveň účastníků: Vzdělávací program je určený pedagogickým pracovníkům, kteří mají základní informace o pojetí OSV v revidovaném RVP ZV, dílčí zkušenost s vedením aktivity OSV s žáky, případně také se vzděláváním pedagogických pracovníků a chtějí se stát lektory implementace RVP v tomto oboru.
Cíl vzdělávacího programu:
Účastníci porozumí konkrétním očekávaným výsledkům učení v revidovaném RVP ZV, vazbám na klíčové kompetence, průřezová témata, další vzdělávací obory. Porozumí specifikům Osobnostní a sociální výchovy v oblasti revidovaného RVP tak, aby mohli dále informovat ostatní pedagogy vyučující tento obor v oblasti revidovaného RVP. Osvojí si přehled o praktických zkušenostech ze školní praxe, dostupných metodických zdrojích a dalších inspirací k realizaci výuky.
Anotace vzdělávacího programu:
Informace k revidovanému RVP ZV a vzdělávacímu oboru Osobnostní a sociální výchova rozvíjí praktickými, zkušenostními přístupy sebereflektivní, seberegulační, interakční, komunikační dovednosti a prosociální chování. Obor přispívá k sebepoznání a posilování odolnosti žáka, zahrnuje etický a kariérový rozvoj. Podporuje odpovědný přístup k seberozvoji a celoživotnímu učení, zapojení se v měnící se společnosti a světě práce. Specifikem oboru je to, že učivem je zejména žák sám, žákovská skupina, běžné situace každodenního života. V bezpečném prostředí a s oporou může žák rozvíjet či regulovat způsoby prožívání a chování. Obor vytváří prostor pro rozvoj sociálně-emocionálních dovedností kontinuálně v každém ročníku základního vzdělávání.
Obsah Osobnostní a sociální výchovy je strukturovaný do tří tematických okruhů:
1) Osobnostní rozvoj se zaměřuje zejména na sebepojetí žáka, sebepoznávání, zvládání stresu a náročných situací, efektivní strategie učení, sebeorganizaci a plánování vlastního rozvoje.
2) Sociální a etický rozvoj se věnuje sociálně-emocionálním dovednostem, sociální komunikaci a interakci v různorodých situacích, mezilidským vztahům a prosociálnímu chování.
3) Kariérový rozvoj se vztahuje k objevování, rozhodování a plánování ve vlastním kariérovém směřování, k hodnotám a příležitostem spojeným se světem práce.
Poznámka: Na tento program navazuje společné reflektivní setkání s lektorem. Termín: 5. 6. 2025.
Území: Hradec Králové, Jičín, Náchod, Rychnov n. Kněžnou, Trutnov
Územní metodický kabinet: Společenské vědy
Číslo programuA873-95-181-251-WS-02 Kód programuA873 |
|
Garant
Mgr. Pavel Pecník
731 503 731
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
28. května 2025, 15:00–18:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|