Kolegiální sdílení a podpora
Nové metody výuky cizího jazyka
Typ vzdělávacího programu: Kolegiální sdílení a podpora
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
Doplňte dle aktuálního obsahu Kolegiálního sdílení a podpory, dodržujte vzor níže, nehodící se smažte.
Účastníci budou diskutovat postupy, které mohou využít v rámci své pedagogické praxi tak, aby každému ze svých žáků umožnili dosáhnout jeho osobního maxima a učení pro něho bylo pozitivním procesem objevování.... Účastníci prodiskutují....; Účastníci získají....; Účastníci zreflektují....;Účastníci se seznámí....; Účastníci vyřeší.....; Účastníci vytvoří .....; Účastníci budou motivování k...apod.
Anotace vzdělávacího programu:
Tato forma přímé podpory může probíhat v projektu Kurikulum třemi způsoby, viz. níže. Nehodící se body obsahu VP v Nabídce projektů smažte, ponechejte pouze podtržený text z příslušného níže uvedeného bodu.
Kolegiální sdílení a podpora zaměřená na reflexi - tříkrokový model. V rámci tříkrokového modelu realizace přímé podpory v KA 05 Kabinety proběhne po realizaci předem určeného vzdělávacího programu implementace (individuální reflexe) znalostí a dovedností absolventů VP v jejich vlastní pedagogické praxi. Poté s odstupem času proběhne zpravidla online následná společná reflexe s lektorem formou VP Kolegiální sdílení a podpora.
Kolegiální sdílení a podpora se spolupracujícími pedagogy v rámci síťování UK. Setkání se stávajícími členy síťě metodických kabinetů a/nebo s pedagogy, kteří mají zájem s metodickými kabinety spolupracovat (např. při rozvoji učících se skupin, nabídkou témat přímé podpory apod.), ale z personálních důvodů se nedostali mezi placené členy UMK.
Kolegiální sdílení a podpora v rámci prohloubování odborné kvalifikace účastníků. Kolegiální podpora jako způsob partnerské spolupráce dvou a více učitelů v jedné škole, případně učitelů napříč školami. Prostřednictvím této spolupráce účastníci nachází co nejlepší výukové postupy. Základem fungující kolegiální podpory je bezpečné prostředí, ve kterém všichni respektují, že chyba je běžnou součástí učení. Díky tomu mohou všichni členové učícího se společenství sdílet, co je se jim daří i nedaří. Každý účastník vnáší do společné práce svou vlastní zkušenost a expertízu, ze kterých se díky společnému přemýšlení a reflexi členové dvojice či skupiny učí a hledají nejlepší způsoby práce s žáky.
Formy kolegiálního sdílení a podpory: Rozhovor nad konkrétním materiálem; kolegiální sdílení; společné sledování videonahrávky z hodiny; společné plánování výuky; tandemová/párová výuka; otevřené hodiny; kolegiální hospitace; 3S; lesson study; učící se skupiny; spolupráce metodických či předmětových uskupení, např. konsenzuální odborná disikuse k revidovanému RVP ZV; mentoring a další.
Území: Jihlava, Pelhřimov, Třebíč, Havlíčkův Brod, Žďár n. Sázavou
Číslo programuA174-95-242-251-KSP-04 Kód programuA174 |
|
Garant
Mgr. Monika Vrbová
775 885 539
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
21. května 2025, 16:00–17:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|