Pedagogický time management

učím se přemýšlet o svém čase a jeho organizaci

Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání

Vstupní úroveň účastníků: začátečníci

Anotace vzdělávacího programu:

Praktické, individuální a pro učitele přizpůsobené uchopení time managementových pouček a jejich aplikace do učitelského života (nepřímé práce) přispěje k větší duševní pohodě, efektivnímu využívání individuální energie a celkovému zkvalitnění školního klimatu.

Efektivní nakládání s časem je základní dovedností každého učitele, který chce předcházet stresu, přetížení a prokrastinaci. V prvním bloku ze série PTM workshopů se zaměříme na sebepoznání a analýzu vlastního pracovního rytmu – od specifik pedagogické práce přes osobní výkonnostní křivku až po rozpoznání, kam nám čas uniká.
Účastníci se naučí používat nástroje, jako je časový snímek dne nebo osobní SWOT analýza, a vytvoří si přehled o svých prioritách. Seznámí se s principy work-life balance a prevencí vyhoření, včetně cyklického plánování pro ženy.
Seminář poskytuje praktické tipy pro vytvoření zdravých pracovních návyků a zavedení malých změn, které přinesou velký efekt v organizaci času i v osobním životě.

Každý účastník obdrží krásný Pedagogický diář pro školní rok 2025/26 plný inspirace pro vlastní rozvoj, lepší plánování a reflexi výuky. Diář disponuje velkou variabilitou a množstvím online materiálů ke stažení a indivividuálnímu uzpůsobení, aby jeho výsledná podoba plně vyhovovala právě Vám a novým poznatkům, které na semináři načerpáte.

Obsah semináře:

  • Úvod do time managementu, sebepoznání a specifika práce s časem a jeho organizací u pedagogických pracovníků
  • Význam work-life balance, osobní prevence vyhoření a tvorba nových návyků
  • Wellbeing v pracovním i osobním životě pedagogických pracovníků
  • Techniky pro efektivní plánování času dle osobnostní typologie (včetně cyklického plánování pro ženy)
  • Osobní SWOT analýza nakládání s časem
  • Časový snímek dne, jeho praktické využití a analýza
  • Osobní výkonnostní křivka – identifikace problémových/krizových situací v životě pedagogického pracovníka, práce s vlastní výkonnostní křivkou a vytvoření krizového plánu

rozvoj pedagogických kompetencí:

  • Wellbeing učitele – sebeřízení, sebeorganizace, sebepéče, sebereflexe
  • Rozvoj a podpora růstového nastavení mysli – podpora osobnostně profesního růstu
  • Sociální kompetence – efektivní komunikace, spolupráce a delegování
  • Manažerské kompetence – praktické dovednosti pro řízení a organizace nepřímé práce, prioritizace, třídní management, efektivita
  • Networking pedagogických pracovníků
  • Celoroční kontinuální rozvoj

Cílem workshopu je praktické ovládnutí technik k efektivnímu (sebe)řízení a organizaci nepřímé práce pedagogických pracovníků. V rámci programu se účastníci seznámí s plánovacími nástroji a technikami, které si prakticky rovnou vyzkouší a přizpůsobí svým individuálním potřebám

Skrze individuální přístup, sebepoznání a praktický nácvik získá účastník nové dovednosti vedoucí k větší duševní pohodě, prevenci vyhoření, efektivnější práci a sebeorganizaci.


 

Číslo programu

N40-01-14-252-02

Kód programu

N40

Garant

Mgr. Sylvie Vágnerová

608 083 411
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Vzdělávání vedoucích pracovníků
  • SŠ/VOŠ
  • ZUŠ/SUŠ
  • DDM/SVČ/ŠD/ŠK/DM
  • Základní vzdělávání
  • 1. stupeň ZŠ
  • 2. stupeň ZŠ
Kraje
  • Plzeň
Datum konání

29. září 2025, 8:15–14:15

Cena

2390,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

8

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Markéta Mrázová

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Plzeň, Čermákova 18

icon map pin

MAX účastníků

18

icon map pin

Cílová skupina
ředitelé a zástupci škol a školských zařízení, školní týmy (pedagogické sbory škol), učitelé všech druhů a typů škol, učitelé všech druhů a typů škol

Přihlásit se