Pedagogický time management
učím se přemýšlet o svém čase a jeho organizaci
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Vstupní úroveň účastníků: začátečníci
Anotace vzdělávacího programu:
Praktické, individuální a pro učitele přizpůsobené uchopení time managementových pouček a jejich aplikace do učitelského života (nepřímé práce) přispěje k větší duševní pohodě, efektivnímu využívání individuální energie a celkovému zkvalitnění školního klimatu.
Efektivní nakládání s časem je základní dovedností každého učitele, který chce předcházet stresu, přetížení a prokrastinaci. V prvním bloku ze série PTM workshopů se zaměříme na sebepoznání a analýzu vlastního pracovního rytmu – od specifik pedagogické práce přes osobní výkonnostní křivku až po rozpoznání, kam nám čas uniká.
Účastníci se naučí používat nástroje, jako je časový snímek dne nebo osobní SWOT analýza, a vytvoří si přehled o svých prioritách. Seznámí se s principy work-life balance a prevencí vyhoření, včetně cyklického plánování pro ženy.
Seminář poskytuje praktické tipy pro vytvoření zdravých pracovních návyků a zavedení malých změn, které přinesou velký efekt v organizaci času i v osobním životě.
Každý účastník obdrží krásný Pedagogický diář pro školní rok 2025/26 plný inspirace pro vlastní rozvoj, lepší plánování a reflexi výuky. Diář disponuje velkou variabilitou a množstvím online materiálů ke stažení a indivividuálnímu uzpůsobení, aby jeho výsledná podoba plně vyhovovala právě Vám a novým poznatkům, které na semináři načerpáte.
Obsah semináře:
- Úvod do time managementu, sebepoznání a specifika práce s časem a jeho organizací u pedagogických pracovníků
- Význam work-life balance, osobní prevence vyhoření a tvorba nových návyků
- Wellbeing v pracovním i osobním životě pedagogických pracovníků
- Techniky pro efektivní plánování času dle osobnostní typologie (včetně cyklického plánování pro ženy)
- Osobní SWOT analýza nakládání s časem
- Časový snímek dne, jeho praktické využití a analýza
- Osobní výkonnostní křivka – identifikace problémových/krizových situací v životě pedagogického pracovníka, práce s vlastní výkonnostní křivkou a vytvoření krizového plánu
rozvoj pedagogických kompetencí:
- Wellbeing učitele – sebeřízení, sebeorganizace, sebepéče, sebereflexe
- Rozvoj a podpora růstového nastavení mysli – podpora osobnostně profesního růstu
- Sociální kompetence – efektivní komunikace, spolupráce a delegování
- Manažerské kompetence – praktické dovednosti pro řízení a organizace nepřímé práce, prioritizace, třídní management, efektivita
- Networking pedagogických pracovníků
- Celoroční kontinuální rozvoj
Cílem workshopu je praktické ovládnutí technik k efektivnímu (sebe)řízení a organizaci nepřímé práce pedagogických pracovníků. V rámci programu se účastníci seznámí s plánovacími nástroji a technikami, které si prakticky rovnou vyzkouší a přizpůsobí svým individuálním potřebám.
Skrze individuální přístup, sebepoznání a praktický nácvik získá účastník nové dovednosti vedoucí k větší duševní pohodě, prevenci vyhoření, efektivnější práci a sebeorganizaci.
Číslo programuN40-01-14-252-02 Kód programuN40 |
|
Garant
Mgr. Sylvie Vágnerová
608 083 411
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
29. září 2025, 8:15–14:15
Cena
2390,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|