Studium k výkonu specializované činnosti - koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií
Praha
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí
Anotace vzdělávacího programu:
Pro koho je studium určeno?
-
pro zapálené učitele ZŠ, SŠ a VOŠ, kteří chtějí posunout svou školu v digitální oblasti a stát se oporou kolegů i vedení
-
pro ty, kteří mají alespoň 2 roky pedagogické praxe
-
pro učitele s digitálními kompetencemi na úrovni B1 dle DigCompEdu
Obsah a zaměření
Čeká vás intenzivní rok, během kterého se z vás stane moderní ICT koordinátor – člověk, který dokáže propojit svět technologií s reálným životem školy. Program stojí na čtyřech pilířích:
-
Metodik a inovátor – naučíte se vybírat a zavádět aplikace a digitální nástroje, poznáte možnosti AI, kyberbezpečnost i práci s technologiemi.
-
Lídr digitální změny – osvojíte si digitální leadership, naučíte se vést a motivovat kolegy a tvořit funkční digitální strategii školy.
-
Mentor a podpora učitelů – posílíte své komunikační a mentorská dovednosti, zjistíte, jak pracovat s dospělými a jak podpořit digitální wellbeing.
-
Manažer digitálního prostředí školy – získáte přehled o školních IS, sítích, legislativě, financování a nástrojích pro práci se žáky se speciálními potřebami.
Co se v kurzu naučíte?
-
získáte odbornou kvalifikaci ICT koordinátora dle zákona č. 563/2004 Sb.
-
porozumíte roli ICT koordinátora ve škole – metodik, lídr digitální změny, mentor i manažer digitálního prostředí
-
získáte praktické zkušenosti díky exkurzím a stáži (stínování ICT koordinátora)
-
naučíte se tvořit a prosazovat digitální strategii školy v souladu s národními a evropskými dokumenty
-
osvojíte si mentorské a komunikační dovednosti potřebné pro práci s kolegy učiteli i vedením školy
-
rozvinete technické a technologické znalosti (digitální aplikace, zařízení, sítě, kyberbezpečnost, AI, IS školy)
-
naučíte se efektivně využívat digitální technologie ve výuce i v chodu školy
-
posílíte kompetence v oblasti digitálního wellbeingu a podpory zdravého využívání technologií
-
získáte přehled o legislativě, financování a projektech spojených s digitálními technologiemi ve škole
-
poznáte digitální nástroje a pomůcky pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a nadané žáky
-
vybudujete si profesní komunitu a sdílejí dobrou praxi s kolegy z různých typů škol
-
naučíte se pracovat s evaluačními nástroji a autoevaluací (např. Profil Učitel21, DigCompEdu)
-
vytvoříte a obhájíte závěrečnou práci – konkrétní příklad digitální změny pro svou školu
Proč právě s NPI ČR?
-
obsah garantují přední odborníci a MŠMT
-
pravidelná aktualizace, poslední inovace studia proběhla v létě 2025
-
špičkoví lektoři s dlouholetou praxí z celé ČR
-
moderní e-learningové prostředí a možnost sdílení s kolegy
Organizace studia
-
délka: 1 rok (2 semestry)
-
forma: blended learning
-
rozsah: 250 hodin
-
113 hodin prezenčně (13 setkání, 2 exkurze, 1 stáž)
-
133 hodin e-learning (asynchronní + 5 online webinářů)
-
závěrečná práce: 10–15 normostran
-
závěrečná zkouška: kolokvium
Požadavky na úspěšné absolvování
-
účast alespoň na 75 % prezenční výuky
-
účast alespoň na 75 %webinářů
-
minimálně 75 % úspěšnost v e-learningu
-
absolvování obou exkurzí a stáže
-
vypracování a obhajoba závěrečné práce
-
složení závěrečné zkoušky před komisí
Výstup studia
-
osvědčení o splnění kvalifikačních předpokladů dle § 24 odst. 5 zákona č. 563/2004 Sb.
-
způsobilost vykonávat roli ICT koordinátora ve škole
Studium má dva semestry - zahájení v lednu 2026 a ukončení celého studia v prosinci 2026. Platba za studium bude rozdělena na dvě části. V lednu budete hradit 13.000,- Kč v září bude provedena dofakturace celkové částky tedy 13.990,- Kč.
Poznámka: Hlavní garant zkušební komise: Mgr. Klára Hránková
Číslo programuP65-05-01-261 Kód programuP65 |
Číslo akreditaceMSMT-13152/2025-8-56 |
Garant
Bc. Ivana Lichtenberková
775 863 805
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
leden 2026 - prosinec 2026
Cena
26990,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|