Jak komunikovat se žáky s tzv. problémovým chováním?

Typ vzdělávacího programu: Seminář

Anotace vzdělávacího programu:

Podle názvu semináře by se mohlo zdát, že zde získáte instantní návod ve 3 krocích na situace, kdy dítě neustále vykřikuje, mluví sprostě či je nepozorné apod. Moc rádi bychom Vám takový návod předali, ale bohužel neexistuje. Když budeme situaci, kdy např. žák vykřikuje, vnímat jako problémové chování, protože nás omezuje při výuce, dojde k tzv. střetu potřeb (žáka i pedagoga). Když žák vykřikuje, něco ho k tomu vede. Když žák uhodí druhé dítě, má to nějaký důvod. Na semináři se zaměříme na přerámování naší mysli z „problémové chování“ na „žák má problém“ . Představíme si techniku aktivního naslouchání, která přispívá k tvorbě bezpečného a transparentního prostředí v kolektivu a prakticky si ji vyzkoušíme. V poslední části semináře se zaměříme na téma vlastních emocí. Podíváme se na spouštěče „nepříjemných emocí“ a povíme si, jak jejich výskyt minimalizovat či kultivovaně prožívat. Získáme několik tipů, jak zdravě rozpustit svůj vztek a jak pomoci se vztekem žákům. 

Číslo programu

A425-03-02-252

Kód programu

A425

Garant

Bc. Yvona Grunclová

771 282 654
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Základní vzdělávání
  • 1. stupeň ZŠ
  • 2. stupeň ZŠ
Kraje
  • Praha
  • Střední Čechy
Datum konání

6. ledna 2026, 13:00–17:00

Cena

690,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

4

icon map pin

Lektoři
  • Radka Schillerová, MBA

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Praha a střední Čechy, Senovážné nám. 25, budova A

icon map pin

MAX účastníků

25

icon map pin

Cílová skupina
asistenti pedagoga, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé SŠ

Přihlásit se