Hudební, taneční a dramatická výchova v revidovaném RVP ZV
Typ vzdělávacího programu: Workshop
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
Obor Hudební, taneční a dramatická výchova
- charakteristika oboru
- očekávané výsledky učení v oboru
- Po absolvování tohoto vzdělávacího programu budou účastníci schopni:
-
Účastníci:
- pojmenují vztahy mezi celkovým pojetím RVP ZV a pojetím oboru a konkrétní oborovou a vzdělávací praxí,
- vysvětlí kompetenční pojetí RVP a vztahy a strukturu jednotlivých obsahových kategorií v něm,
- definují základní charakteristiky oblasti Umění a kultura a oboru Hudební, taneční a dramatická výchova,
- vysvětlí oborové OVU s porozuměním jeho cílům a smyslu, orientují se ve struktuře metodické podpory,
- pracují s modelovými ŠVP jako inspirativním zdrojem pro tvorbu ŠVP na konkrétních školách,
- na základě znalosti RVP ZV, oblasti a oboru samostatně vytváří vlastní konkrétní výukové materiály a inspirují k tomu druhé.
Anotace vzdělávacího programu:
WORKSHOP VZDĚLÁVACÍ OBOR HUDEBNÍ, TANEČNÍ A DRAMATICKÁ VÝCHOVA
PROGRAM
- Obecné informace o revizích RVP
- Celkové pojetí revidovaného RVP ZV ve vztahu k oblasti Umění a kultura: východiska, hodnoty, cíle, obsah - jeho struktura a vazby, klíčové kompetence, základní gramotnosti a průřezová témata ve vztahu k oblasti Umění a kultura a oboru Hudební, taneční a dramatická výchova, organizace výuky
- Charakteristika oblasti Umění a kultura v revidovaném kurikulu:
- Pojetí oblasti Umění a kultura: východiska, hodnoty, cíle, pojetí žáka, role učitele, provázanost s dalšími aktéry vzdělávání, obsah a jeho struktura, organizace výuky
- Obor Hudební, taneční a dramatická výchova
- Charakteristika oboru
- Očekávané výsledky učení v oboru:
- Prezentační vrstva
- OVU - formulace a obsah jednotlivých OVU, struktura metodické podpory (komentář, úrovně, ilustrace - příklady)
- Horizontální vazby (provázanost s 1. stupněm), vertikální vazby (vazby oborového OVU na KK/ ZG/ PT, jiné obory)
- Kam dále– odkazy na těsnou metodickou podporu (metodický portál) a další formy metodických podpor (otevřené vzdělávací zdroje)
- Konkretizace ŠVP na úrovni školy - modelové ŠVP
- Modelové ŠVP jako inspirace pro tvorbu ŠVP ve školních týmech:
- Předmětový modelový ŠVP
- Integrovaný modelový ŠVP
Charakteristika oblasti Umění a kultura v revidovaném kurikulu
- pojetí oblasti Umění a kultura: východiska, hodnoty, cíle, pojetí žáka, role učitele, provázanost s dalšími aktéry vzdělávání, obsah a jeho struktura, organizace výuky
Poznámka: Na tento program navazuje společné reflektivní setkání s lektorem. Termín: 5.11.2025.
Území: Jindřichův Hradec, Tábor, Písek, České Budějovice, Český Krumlov, Prachatice, Strakonice
Územní metodický kabinet: Kultura, umění a zdraví
Číslo programuA846-95-132-252-WS-06 Kód programuA846 |
|
Garant
Mgr. Alena Bláhová
770 326 063
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
23. října 2025, 14:00–17:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|