Metody k podpoře čtenářské gramotnosti a kritického myšlení napříč vyučovacími předměty
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Anotace vzdělávacího programu:
Seminář Metody k podpoře čtenářské gramotnosti a kritického myšlení napříč vyučovacími předměty seznámí učitele s konceptem čtenářské gramotnosti a podmínkami potřebnými k jejímu rozvíjení. Formou modelových lekcí předvede učitelům využití metod rozvíjejících u žáků čtenářskou gramotnost formou nácviku čtenářských strategií. Přivede učitele k sebereflexi jejich učitelské práce v oblasti čtenářské gramotnosti a nabídne jim zásobník aktivit, jak svoji práci v této oblasti zefektivnit. Seminář je určen všem zájemcům o téma podpory čtenářské gramotnosti a kritického myšlení, kteří mají spíše základní znalosti a prozatím se rozvojem čtenářské gramotnosti svých žáků nezabývají systematicky. Kurz nabízí vhled do tématu i inspirativní aktivity vedoucí k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků.
Vzdělávací program je určen učitelům, kteří s žáky v hodinách pracují s písemnými informacemi a zdroji (tedy např. učitelé F, Bio, Ch, Z, D, Čj, Aj, Nj, Ov) a zpracovávají je.
Rámcový program:
3 pravdy a 1 nepravda
Minutový test, práce se škálou
Alfa box (práce s grafickým organizérem)
Brainstorming, INSERT, tabulka INSERTu
Pětilístek (odborný text)
Třífázový model učení podle pedagogického konstruktivismu – E-U-R
Klíčová slova, Ano-Ne, Životabáseň
Analýza tabulky čtenářských dovedností a strategií
Číslo programuA270-03-20-252-01 Kód programuA270 |
|
Garant
Mgr. Lucie Vrbová
778 972 287
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
21. října 2025, 8:30–15:30
Cena
1590,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|