Objevování a poznávání světa kolem sebe

Metodika smyslového hraní pro přirozený rozvoj předškolních dětí

Hashtagy: #smyslovehrani #predskolnivzdelavani #rozvojdeti #pedagogickaintervize #montessori #smysloveaktivity #zkusenostipedagogu #podporavyvoje #materskaskola #detskakreativita

Typ vzdělávacího programu: Seminář

Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci

Cíl vzdělávacího programu:

Účastníci se seznámí s teoretickými základy a praktickými přínosy smyslového hraní pro rozvoj dětí. Získají konkrétní tipy na smyslové aktivity a pomůcky, které mohou využít v každodenní praxi. Důraz je kladen na sdílení zkušeností a vzájemnou inspiraci mezi pedagogy, aby mohli lépe reagovat na potřeby dětí ve své třídě.

Anotace vzdělávacího programu:

V semináři se zaměříme na teoretické základy smyslového hraní a jeho přínosy pro vývoj dítěte.

Seznámíme s praktickými ukázkami her a aktivit, které stimulují jednotlivé smysly (zrak, sluch, hmat, čich, chuť), a dostanete tipy na výrobu jednoduchých pomůcek a vytvoření prostředí pro smyslové hry.

V závěru bude prostor pro sdílení zkušeností, inspiraci a diskuzi nad konkrétními potřebami dětí.

Příklady smyslových aktivit:

  • výroba oblečku,
  • barvení smyslového materiálu,
  • výroba smyslových a zvukových lahví,
  • barevné pokusy,
  • šumící pokusy a další šumící aktivity,
  • práce s ledem,
  • vytvoření vlastního smyslového tácku.

Území: Jablonec n. Nisou, Semily

Číslo programu

A317-95-172-252-SEM-02

Kód programu

A317

Garant

Monika Pittnerová

770 119 434
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Projekty
  • IPs Kurikulum
Kraje
  • Liberec
Datum konání

20. listopadu 2025, 09:00–12:00

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

4

icon map pin

Lektoři
  • Bc. Lenka Bernátová

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Liberec, Masarykova 28

icon map pin

MAX účastníků

10

icon map pin

Cílová skupina
učitelé MŠ, zástupci územních kabinetů

Přihlásit se