Propojování her a výuky výchovných předmětů
Hashtagy: #deskovehry #deskovky #kdosihrajeucise
Typ vzdělávacího programu: Intervize (konzultace)
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
Účastníci a účastnice si osvojí základní metody gamifikace výuky – principu využití her nebo jejich dílčích mechanismů při vzdělávání.
Učitelé a učitelky si osvojí metodiku využitelnosti deskových her či jejich částí při výuce výchovných předmětů (hudební výchova, výtvarná výchova, dramatická výchova, tělesná výchova apod.).
Seznámí se s konkrétními hrami, které mohou využít při výuce výchovných předmětů
Anotace vzdělávacího programu:
Využití herních prvků ve vzdělávání (gamifikace vzdělávání) je způsob, jak nenásilně podpořit zájem žáků a studentů o učivo. Ve workshopu se budeme věnovat následujícím tématům:
-
Škola hrou, aneb jak to myslel Učitel národů – téma vzdělávání pomocí hry od Jana Amose Komenského až po dnešní renomované univerzitní projekty.
-
Hraní a hra – rozdíly a podobnosti; základní rozdělení her; charakteristika pravidel.
-
Deskové hry – fenomén dnešní doby, vzdělávací přesah a využitelnost při vzdělávání cílových skupin žáků; hry primárně prezentované jako edukační vs. hry běžné.
-
Prezentace konkrétních titulů prakticky využitelných ve výuce výchovných předmětů (Dixit, Nezapomeň na nohy!, Aktivity, Kanagawa, Old masters, Sixtina a další).
-
Gamifikace výuky – využití dílčích herních mechanismů v běžných hodinách, v hodinách s dělenými skupinami; rozdíly a společné rysy gamifikace výuky pro jednotlivé stupně vzdělávacího systému; využitelnost hry jako nástroje pro vysvětlení, pochopení a osvojení si učiva.
Poznámka: Na tento program navazuje společné reflektivní setkání s lektorem. Termín: 22. 1. 2026.
Území: Ústí n. Orlicí, Svitavy
Číslo programuA316-95-192-252-INT-04 Kód programuA316 |
|
Garant
Mgr. Aleš Chejn, BA
739 965 993
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
15. ledna 2026, 15:00–18:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|