Formativní hodnocení žáků a jeho techniky
jak na formativní hodnocení prakticky
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Anotace vzdělávacího programu:
Slovní spojení jako formativní hodnocení či hodnocení slovně jsou nyní často skloňovaná v podobných kontextech, zdaleka ale nejsou totéž. Navazují ovšem na sebe. Chceme-li kvalitně hodnotit slovně, formativní učení a hodnocení nám poskytne kvalitnější výchozí materiál. Formativní složka nás nutí zamýšlet se nad tím, jak učíme, hodnotíme, kdo se na hodnocení podílí a kdo za žákovo učení zodpovídá.
Obsah semináře:
- formativní hodnocení a jeho pozice mezi ostatními typy hodnocení
- k čemu formativní hodnocení slouží, kdo se do něj zapojuje a jak může vypadat, role žáka, spolužáků a učitelů v procesu formativního hodnocení
- výhody a nevýhody formativního hodnocení
- vliv formativního hodnocení na učení žáků
- zavádění formativního hodnocení do výuky
- praktické nástroje formativního hodnocení (mininápadník a odkazy na další zdroje.)
Prakticky si vyzkoušíme:
- práci s cíli, nastavování kritérií, reflexi a zpětnou vazba
- práci s důkazy o učení a pokroku
- zamyslet se, jak se u nás ve škole hodnotí nejběžněji a co především při hodnocení sledujeme
Poznámka: prezenčně Masarykova ZŠ a MŠ Krupka, Kyncl
Číslo programuV02-03-14-252 Kód programuV02 |
|
Garant
Mgr. Sylvie Vágnerová
608 083 411
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
8. prosince 2025, 8:15–14:15
Cena
1490,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|