Kudy kam, ale taky jak a s kým ve výuce dějepisu? Od transmisivní ke konstruktivistické výuce
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Vstupní úroveň účastníků: začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
Po absolvování programu budou účastníci umět:
- rozlišit silné a slabé stránky tradiční a konstruktivistické výuky
- používat badatelskou metodu konstruktivistické výuky
- objasnit rozdíl mezi výukou historie a "historického myšlení"
Anotace vzdělávacího programu:
Pojďme se seznámit s aktuálním trendem ve výuce dějepisu. Ukažme si, jak se odklonit od transmisivní
výuky a přiklonit se k badatelské výuce, a přesvědčme se, že „frontální“ či „výkladová“ výuka nemusí být jejím
hrubým opakem.
- Lektor představí teoretická východiska konstruktivistické výuky.
- Upozorní na úskalí i benefity badatelské metody.
- Představí šest klíčových kompetencí rozvíjejících „historické myšlení“ a jejich adaptaci v českém didaktickém prostředí.
- Na příkladu dvou simulovaných lekcí demonstruje badatelskou metodu.
Poznámka: Na tento program navazuje společné reflektivní setkání s lektorem. Termín: 10. 12. 2025.
Území: Karviná
Územní metodický kabinet: Společenské vědy
Číslo programuA317-95-202-252-SEM-02 Kód programuA317 |
|
Garant
MgA. Ondřej Lenart
778 460 843
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
10. prosince 2025, 9:00–12:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|