Rozvoj čtenářské gramotnosti - využití netradičních čtenářských deníků
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Cíl vzdělávacího programu:
Účastníci si vyzkouší různé techniky zápisů, dozví se, jak lze čtenářské deníky propojit s dalšími předměty, což přispívá k rozvoji komplexního myšlení. Získají praktické ukázky i rady, s jakými úskalími se učitelé mohou setkat. Výsledkem je nejenom netradiční zápis z žákovské četby, ale také procvičení metod, které lze potom využít i v jiných předmětech.
Anotace vzdělávacího programu:
Nabízíme vám inovativní přístup k tradičním čtenářským aktivitám i netradičnímu pojetí čtenářských deníků, které je využitelné pro žáky na všech stupních vzdělávání.
-
Tento vzdělávací nástroj se zaměřuje jak na klasické informace zapisované do klasických čtenářských deníků, tak na klíčové prvky z knih, které nutí žáky k hlubšímu přemýšlení a rozboru textu.
-
Dále nutí žaky propojovat různé oblasti a aspekty, které se vážou ke knize, k jejich životu a přemýšlení obecně, metody podporují kreativitu žáků, motivují je k tvorbě originálních zápisů a ilustrací.
-
Budeme se věnovat zápisům například v podobě grafického organizéru, instagramového příspěvku, pomocí karet rolí, různých funkčních stylů, semaforu, dopisů a dalších.
Území: Chomutov, Louny
Územní metodický kabinet: Jazyky a komunikace
Číslo programuA317-95-162-252-SEM-01 Kód programuA317 |
|
Garant
Mgr. Dagmar Nix
778 740 415
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
4. listopadu 2025, 15:00–18:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|