Hudební, taneční a dramatická výchova v revidovaném RVP ZV

Hashtagy: #umeniveskole #umeniakultura #hudebnivychova #tanecniapohybovavychova #dramatickavychova #hudebnitanecniadramatickavychova #základniskola #RVP #ramcovyvzdelavaciprogram #SVP #skolnivzdelavaciprogram

Typ vzdělávacího programu: Seminář

Vstupní úroveň účastníků: Seminář je určený učitelům a učitelkám, kteří mají základní informace o pojetí oblasti Umění a kultura a oboru Hudební, taneční a dramatická výchova v revidovaném RVP ZV, zkušenost s vedením aktivit směřujících k rozvoji žáků prostřednictvím uměleckých postupů a uměleckých děl, případně také se vzděláváním pedagogických pracovníků.

Cíl vzdělávacího programu:

Účastníci:

  • pojmenují vztahy mezi celkovým pojetím RVP ZV a pojetím oboru a konkrétní oborovou a vzdělávací praxí,
  • vysvětlí kompetenční pojetí RVP a vztahy a strukturu jednotlivých obsahových kategorií v něm,
  • definují základní charakteristiky oblasti Umění a kultura a oboru Hudební, taneční a dramatická výchova,
  • vysvětlí oborové OVU s porozuměním jeho cílům a smyslu, orientují se ve struktuře metodické podpory,
  • pracují s modelovými ŠVP jako inspirativním zdrojem pro tvorbu ŠVP na konkrétních školách,
  • na základě znalosti RVP ZV, oblasti a oboru samostatně vytváří vlastní konkrétní výukové materiály a inspirují k tomu druhé.

Anotace vzdělávacího programu:

1. Obecné informace o revizích RVP

  • Celkové pojetí revidovaného RVP ZV ve vztahu k oblasti Umění a kultura: východiska, hodnoty, cíle, obsah - jeho struktura a vazby, klíčové kompetence, základní gramotnosti a průřezová témata ve vztahu k oblasti Umění a kultura a oboru Hudební, taneční a dramatická výchova, organizace výuky

2. Charakteristika oblasti Umění a kultura v revidovaném kurikulu:

  • Pojetí oblasti Umění a kultura: východiska, hodnoty, cíle, pojetí žáka, role učitele, provázanost s dalšími aktéry vzdělávání, obsah a jeho struktura, organizace výuky

3. Obor Hudební, taneční a dramatická výchova

  • Charakteristika oboru
  • Očekávané výsledky učení v oboru:
    • Prezentační vrstva
    • OVU - formulace a obsah jednotlivých OVU, struktura metodické podpory (komentář, úrovně, ilustrace - příklady)
    • Horizontální vazby (provázanost s 1. stupněm), vertikální vazby (vazby oborového OVU na KK/ ZG/ PT, jiné obory)
    • Kam dále– odkazy na těsnou metodickou podporu (metodický portál) a další formy metodických podpor (otevřené vzdělávací zdroje)

4. Konkretizace ŠVP na úrovni školy - modelové ŠVP

  • Modelové ŠVP jako inspirace pro tvorbu ŠVP ve školních týmech:
  • Předmětový modelový ŠVP
  • Integrovaný modelový ŠVP

Poznámka: Na tento program navazuje společné reflektivní setkání s lektorem. Termín: 2. 12. 2025 18:00 - 19:00; online.

Území: Domažlice, Klatovy, Tachov, Plzeň-jih, Plzeň-město, Plzeň-sever, Rokycany

Územní metodický kabinet: Kultura, umění a zdraví

Číslo programu

B086-95-142-252-SEM-02

Kód programu

B086

Garant

Mgr. Bc. Petra Duspívová Hlávková

770 199 058
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Projekty
  • IPs Kurikulum
Kraje
  • Plzeň
Datum konání

19. listopadu 2025, 14:00–17:00

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

4

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Miroslava Exnerová

icon map pin

Místo konání

online

icon map pin

MAX účastníků

20

icon map pin

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií

Poznámka

Na tento program navazuje společné reflektivní setkání s lektorem. Termín: 2. 12. 2025 18:00 - 19:00; online.

Přihlásit se