Intervize (konzultace) - RVP
Jak hodnotit slovně
Typ vzdělávacího programu: Intervize (konzultace)
Cíl vzdělávacího programu:
- Společně se zamyslíme nad tím, jak se v žákově osobnosti a v přístupu k učení odráží způsob hodnocení.
- Účastníci dokážou pojmenovat výhody slovního hodnocení a stanovit si pro sebe (za školu/sborovnu), jaký je nejbližší reálný krok v jeho/jejím rozvoji.
- Účastníci se stručně seznámí s takovými způsoby práce s výstupy, s důkazy o učení a s žákovským sebehodnocením, které usnadňují psaní slovního hodnocení.
- Účastníci si odnesou tipy na metody sebehodnocení (které lze využít v jakékoli škole bez ohledu na způsob hodnocení) a několik základních tipů pro samotné psaní slovního hodnocení.
Anotace vzdělávacího programu:
Slovní hodnocení je stejně žádané jako obávané. Jeho rozsah je pro většinu z nás, zodpovědných učitelů, strašákem. A přece má velkou řadu benefitů. Proč má tedy smysl? A má smysl i v naší škole? Lze jej kombinovat se známkami? Je formativní? Je sumativní? K čemu je a jak se z jeho psaní nezbláznit? Jak do hodnocení žákovských dovedností, znalostí a úsilí zapojit i samotné hlavní aktéry učení, tedy žáky? Na to vše se společně podíváme.
· Jaké existují typy slovního hodnocení?
· Jaká jsou jeho nesporná pozitiva a kde jsou jeho úskalí?
· Jak se na jeho psaní můžeme jako jednotlivci či škola připravit? (společné sdílení zkušeností a tipů)
· Žákovské sebehodnocení aneb jak do hodnocení zapojit samotné žáky?
Území: Prostějov, Přerov
Číslo programuB084-95-212-252-INT-01 Kód programuB084 |
|
Garant
Mgr. Bc. Michaela Foglová
737 584 358
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
24. října 2025, 11:00–14:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|