Španělsky psaná literatura ve výuce na SŠ
Hashtagy: #spanelsky #spanelskaliteratura
Typ vzdělávacího programu: Webinář
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci
Cíl vzdělávacího programu:
Účastníci získají základní orientaci v tom, jaké literární texty lze použít ve výuce španělštiny na střední škole. Naučí se postup, jak s textem ve třídě pracovat a jak přizpůsobit úkoly jazykové úrovni žáků.
Účastníci se seznámí s několika konkrétními materiály, které mohou po skončení semináře rovnou použít ve výuce. Budou motivováni občasně zařazovat krátké literární ukázky jako doplněk běžných učebnicových tematických celků.
Anotace vzdělávacího programu:
Program ukazuje, proč má smysl zařazovat literární texty do výuky španělštiny na střední škole, a nabízí konkrétní metody jejich využití. Účastníci si vyzkoušejí práci s kratšími autentickými texty a naučí se plánovat jednoduché aktivity pro různé jazykové úrovně. Součástí programu jsou vzorové pracovní listy a seznam doporučených textů vhodných pro okamžité použití ve výuce.
Obsah programu:
- Význam literatury pro motivaci a jazykový rozvoj žáků.
- Výběr vhodných textů podle úrovně A2–C1.
- Postup práce s textem
- Praktické aktivity: práce se slovní zásobou, jednoduchá interpretace, tvorba krátkého vlastního textu.
- Materiály a doporučené zdroje pro běžnou výuku.
Poznámka: Program je určen učitelům španělštiny působícím na středních školách, a to jak začínajícím, tak zkušeným pedagogům. Nevyžaduje se předchozí zkušenost s využíváním literárních textů ve výuce. Předpokládá se schopnost běžně komunikovat ve španělštině v rámci pedagogické praxe, C1.
Území: Kroměříž, Uherské Hradiště
| Číslo programuA528-95-231-252-WEB-01 Kód programuA528 | |
| Garant
                                    Mgr. Marcela Chvátalová
                                    
                                    731 503 764
                                     | Druh vzdělávání
 | 
| Kraje
 | 
Datum konání
25. listopadu 2025, 15:00–16:30
Cena
0,-Kč
| 
 | 
 | ||||
| 
 | 
 | ||||
| 
 | 
 |