Vzdělávací strategie jako součást formativního přístupu v MŠ

Typ vzdělávacího programu: Seminář

Anotace vzdělávacího programu:

Ve vzdělávacím progarmu Vzdělávací strategie jako součást formativního přístupu v MŠ se seznámíme s principy formativního přístupu, jeho výhodami pro vzdělávání v MŠ a se základními pilíři aktivizace (konstruktivistické přístupy, vhodné vzdělávací strategie, podnětné prostředí). Budeme analyzovat rozdíly mezi transmisivními a konstruktivistickými přístupy. Na konkrétních příkladech se seznámíme s modelem E-U-R (evokace, uvědomění, reflexe), jako základním vzorcem pro vzdělávaní dětí s využitím formativního přístupu. Budeme se věnovat vzdělávacím strategiím, které jsou v souladu s požadavky RVP PV a konstruktivistickými přístupy. Vyzkoušíme se doplnění vzdělávacích strategií v rámci do OVU jednotlivých klíčových kompetencí z RVP PV (2025). Na praktických ukázkách si ukážeme a vyzkoušíme, jak proměnit frontální činnosti v aktivizující.

Cílem vzdělávacího programu je ukázat si a prakticky vyzkoušet, jak můžeme zkvalitnit vzdělávací proces, umožnit rozvoj potenciálu každého dítěte, jeho sebepojetí, podpořit jejich celostní rozvoj a předpoklady pro jejich další celoživotní učení.  

Poznámka: Seminář je vhodný pro sborovny mateřských škol.

Číslo programu

B063-02-23-261

Kód programu

B063

Garant

Kateřina Mazalová

770 186 073
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Předškolní vzdělávání
  • Vzdělávání vedoucích pracovníků
Kraje
  • Zlín
Datum konání

11. března 2026, 8:30–16:00

Cena

1400,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

8

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Milena Kohoutová
  • Mgr. Adéla Havlová

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Zlín, Potoky 267

icon map pin

MAX účastníků

20

icon map pin

Cílová skupina
ředitele škol a školských zařízení MŠ, školní týmy (pedagogické sbory škol), učitelé MŠ

Poznámka

Seminář je vhodný pro sborovny mateřských škol.

Přihlásit se