Vzdělávací strategie jako součást formativního přístupu v MŠ
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Anotace vzdělávacího programu:
Ve vzdělávacím progarmu Vzdělávací strategie jako součást formativního přístupu v MŠ se seznámíme s principy formativního přístupu, jeho výhodami pro vzdělávání v MŠ a se základními pilíři aktivizace (konstruktivistické přístupy, vhodné vzdělávací strategie, podnětné prostředí). Budeme analyzovat rozdíly mezi transmisivními a konstruktivistickými přístupy. Na konkrétních příkladech se seznámíme s modelem E-U-R (evokace, uvědomění, reflexe), jako základním vzorcem pro vzdělávaní dětí s využitím formativního přístupu. Budeme se věnovat vzdělávacím strategiím, které jsou v souladu s požadavky RVP PV a konstruktivistickými přístupy. Vyzkoušíme se doplnění vzdělávacích strategií v rámci do OVU jednotlivých klíčových kompetencí z RVP PV (2025). Na praktických ukázkách si ukážeme a vyzkoušíme, jak proměnit frontální činnosti v aktivizující.
Cílem vzdělávacího programu je ukázat si a prakticky vyzkoušet, jak můžeme zkvalitnit vzdělávací proces, umožnit rozvoj potenciálu každého dítěte, jeho sebepojetí, podpořit jejich celostní rozvoj a předpoklady pro jejich další celoživotní učení.
Poznámka: Seminář je vhodný pro sborovny mateřských škol.
Číslo programuB063-02-23-261 Kód programuB063 |
|
Garant
Kateřina Mazalová
770 186 073
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
11. března 2026, 8:30–16:00
Cena
1400,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|