Hodnocení jako součást formativního přístupu v MŠ
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Anotace vzdělávacího programu:
Ve vzdělávacím programu Hodocení jnako součást formativního přístupu se seznámíme s principy formativního přístupu, jeho výhodami pro vzdělávání v MŠ a se základními pilíři aktivizace (vytvářet prostředí pro aktivní zapojování dětí, podpořit děti ve sledování a hodnocení vlastního pokroku, podpořit děti v převzetí odpovědnosti za svůj rozvoj a učení). Budeme hovořit o typech hodnocení, podrobněji se seznámíme s klíčovými prvky formativního hodnocení: cíle učení, důkazy o učení, efektivní komunikace, poskytování zpětné vazby, sebehodnocení, vrstevnické hodnocení, pozitivní a bezpečné prostředí, komunikace s dítětem a zákonným zástupcem. Součástí vzdělávacího programu bude sdílení inspirativní praxe, diskuze, praktické ukázky a doporučení pro ty, kteří s formativním přistupem začínají.
Cílem vzdělávacího programu je prakticky ukázat učitelům, jak mohou změnit přístup k hodnocení s cílem podpořit děti v jejich dalším učení. Ukázat, jak mohou díky formativnímu přístupu přispět ke zkvalitnění vzdělávacího procesu, poskytnout prostor pro rozvoj potenciálu každého dítěte, jeho sebepojetí, podporovat celostní rozvoj dětí a předpoklady pro jejich další celoživotní učení.
Poznámka: Seminář je vhodný pro sborovny mateřských škol.
Číslo programuB065-02-23-261 Kód programuB065 |
|
Garant
Kateřina Mazalová
770 186 073
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
12. února 2026, 8:30–16:00
Cena
1400,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|