Jak pracovat s nadanými v matematice
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Vstupní úroveň účastníků: začátečníci
Anotace vzdělávacího programu:
Zaměříme se na věk nadaných: 5–11 let, prodiskutujeme cestu od nadaného k talentu. Program bude probíhat formou střídání přednášky s workshopem. Budeme sledovat následující okruhy:
- Máme nebo nemáme nadané dítě v kolektivu? Kazuistiky část A.
- Výběr aktivit, ať již jde o izolované problémy jednosměrně či komplexně zaměřené, jejich „hrozny“, poloprojekty nebo projekty
- Klíčová slova v komunikaci s nadaným žákem: možnosti, smysl, tvořivost
- Efektivita rozvoje a didaktické situace a jejich propojování do didaktických struktur – práce s dlouhodobými cíli
- Zkušenosti z třicetiletého vedení Klubu přátel matematiky na 1. st. ZŠ
- Spolupráce s kolegy, s vedením školy - možnosti
- Spolupráce s rodiči: nástroje, strategie, úskalí; Kazuistiky část B
- Doporučené aktivity k vyzkoušení v praxi jako příprava na část II.
- Shrnutí
Cíl semináře: vytvořit oporu pro klíčová rozhodování při práci s nadanými v matematice
Pomůcky: 4 bílé papíry A4, fixy, čtverečkovaný papír, 1 knížka: beletrie pro danou věkovou skupinu; jednu stolní nebo karetní hra, 8 hracích kostek stejné velikosti
Publikace (výběr):
Brousseau, G. (1976, 1997) Théorie des situations
Kaslová, M. Komplexní aktivity jako nástroj rozvoje talentů v matematice
Kaslová M. Konektivní didaktické struktury
Kaslová, M. Nadprůměrný žák (na matematiku) v jazykové škole
Kaslová, M. Vývoj písemné komunikace v matematice na 1. stupni ZŠ aneb Cesta P číslu a
Kaslová, M. Proces zobecňování v matematice v různých situacích
Kaslová, M. Vnímání proporcí (a matematika)
Kaslová M. Transformace komunikačních kódů
Kaslová, M. Variabilita úloh k zobecňování
Kaslová, M. Hry a kostky ve výuce matematiky
Kaslová, M. Hry nejen v matematice
Kaslová, M. Rozvoj (pre)logického myšlení
KASLOVÁ, M. Etnomatematika a antropodidaktika matematiky v programu nadprůměrných žáků.
Kaslová, M. (2006) Development of child construction, Maths XII, 249-255.
Kaslová, M. (2024) Zebras problems solving methods for children aged 5-8 years, CIEAEM
Kaslová, M. Dévélopment de la pensée logique
Kuřina, F. Umění vidět v matematice
časopis ABC
Číslo programuA897-51-01-252-12 Kód programuA897 |
|
Garant
PhDr. Lukáš Borovička, Ph.D.
777 472 447
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
15. prosince 2025, 14:00–18:00
Cena
500,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|