“Odvaha” (film, divadlo, animace)

roční projekt jako příklad inspirativní praxe

Typ vzdělávacího programu: Intervize (konzultace)

Vstupní úroveň účastníků: začátečníci

Cíl vzdělávacího programu:

Po absolvování tohoto vzdělávacího programu budou účastníci nejen obeznámeni s konkrétním příkladem projektu, který propojuje různé umělecké formy vyjádření, ale také získají inspiraci pro svou vlastní pedagogickou praxi. Díky sdílení inspirativních zkušeností, diskusím a reflexím se účastníci naučí identifikovat a využívat mezipředmětové vazby mezi vzdělávacími oblastmi, jako jsou výtvarná a hudební výchova, filmová a divadelní výchova, český jazyk a literatura, finanční gramotnost a občanská výchova.

V průběhu programu budou mít účastníci možnost prohloubit svou orientaci v těchto mezipředmětových souvislostech a získají konkrétní náměty a podpůrné materiály, které jim umožní efektivně integrovat tyto oblasti do vlastní výuky. Diskuse a reflexe jim pomohou lépe pochopit, jak lze propojení různých předmětů a oblastí podpořit kreativní a komplexní přístup k výuce, což obohatí jejich pedagogickou praxi a zvýší motivaci žáků k učení.

Anotace vzdělávacího programu:

Úvod:

  • V úvodní části bude nabídnut celoroční projekt, jehož cílem je seznámit účastníky s jeho obsahem, metodikou a dosaženými výsledky.

Diskuze o realizaci projektu:

  • Jak lze efektivně začlenit celoroční projekty do školního plánu, aby nepřetížily výukový proces, ale zároveň obohatily výuku?
  • Jaké metodiky a přístupy by mohly být nejúčinnější pro realizaci projektů v základním školství?
  • Jaké konkrétní techniky je možné využít pro zajištění aktivní účasti všech žáků, včetně těch s různými úrovněmi dovedností a zájmu?

Reflexe – zamyšlení se nad slabými a silnými stránkami projektu:

  • Silné stránky projektu:
    • Efektivní zapojení žáků do různých aktivních činností, které podporují jejich kreativitu a kritické myšlení.
    • Rozvoj spolupráce mezi žáky, což přispívá k lepšímu týmovému duchu a sdílení nápadů.
    • Integrace různých předmětů a témat, což zvyšuje motivaci žáků a jejich zájem o učivo.
    • Možnost pro pedagogy inovativně přistupovat k výuce a využívat nové technologie nebo metody.
  • Slabé stránky projektu:
    • Potíže při časovém rozvržení projektu, zejména pokud jde o harmonizaci s ostatními školními aktivitami.
    • Potřeba vyšší míry podpory a přípravy učitelů pro implementaci projektu, což může znamenat nároky na jejich čas a odborné znalosti.
    • Možná nerovnost v zapojení všech žáků, zejména těch, kteří mohou mít potíže s adaptací na nové výukové metody.

Přínosy projektu pro žáky:

  • Rozvoj klíčových kompetencí, jako je kritické myšlení, kreativita a schopnost spolupracovat.
  • Získání hlubších znalostí a dovedností v konkrétních oblastech (např. přírodní vědy, umění, technologie).
  • Zvýšení motivace a angažovanosti v procesu učení, díky čemuž žáci lépe propojují teoretické a praktické aspekty výuky.

Výzvy pro pedagogy:

  • Nutnost přizpůsobení vyučovacího stylu a metodiky, což vyžaduje flexibilitu a připravenost učitelů.
  • Zajištění dostatečného času a prostoru pro přípravu a realizaci projektů.
  • Podpora žáků v jejich individuálním tempu a potřebách, což může vyžadovat individuální přístup a více osobní pozornosti.

Závěr:

  • Na závěr se účastníci zaměří na konkrétní doporučení pro implementaci obdobných projektů v základním vzdělávání. Diskuze bude obsahovat konkrétní příklady z praxe, sdílení zkušeností a nápady na zlepšení realizace takových projektů ve školních podmínkách

Poznámka: Přihlášení obdrží pozvánku s odkazem na schůzku 2 hodiny před zahájením webináře.

Území: Hodonín, Vyškov, Břeclav, Znojmo

Číslo programu

A316-95-224-252-INT-02

Kód programu

A316

Garant

Ing. Markéta Šplíchalová


Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Projekty
  • IPs Kurikulum
Kraje
  • Brno
Datum konání

4. prosince 2025, 15:30–18:00

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

4

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. et Mgr. Petr Pláteník

icon map pin

Místo konání

online

icon map pin

MAX účastníků

15

icon map pin

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, zástupci územních kabinetů

Poznámka

Přihlášení obdrží pozvánku s odkazem na schůzku 2 hodiny před zahájením webináře. Na tento vzdělávací program se nelze hlásit on-line.