Přírodopis v revidovaném RVP ZV

Hashtagy: #revizervpzv #systemovazmena #cilerevize #redukceuciva #ovuajejichcharakteristika #inspiraceprovyucujicí

Typ vzdělávacího programu: Workshop

Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí, začátečníci

Cíl vzdělávacího programu:

  • Účastník vysvětlí, z jakých hodnot a klíčových konceptů z rámce Big Ideas of Science Education vychází revize RVP pro přírodopis. 

  • Účastník se zorientuje v revidovaném RVP – v jeho závazné části i metodické podpoře, návaznostech oboru na průřezové téma Udržitelné prostředí a vybrané klíčové kompetence a základní gramotnosti. 

  • Účastník reflektuje svoji zkušenost s aktivitou ilustrující rozvoj OVU přírodopisu a klíčových kompetencí. 

  • Účastník porovná svoje zkušenosti s plánováním a realizací výuky s modelovým oborovým (tradičním) školním vzdělávacím programem. 

  • Účastník si pojmenuje, v čem se na změny ve výuce potřebuje sám připravit a jaké možnosti podpory pro učitele je možné nabízet a využívat. 

Anotace vzdělávacího programu:

1. Obecné informace o revizích RVP: zpravidla 1 vyučovací hodina

  • Čím se liší návrh revize od stávajícího znění: nové uspořádání, nové kategorie obsahu, důraz na doklady o učení, uzlové body atd. 
  • Jaký je povinný základ a co to znamená pro ŠVP, resp. Učební plán školy, nutnost redukce učiva/ učební látky 
  • Jaké jsou kategorie vzdělávacího obsahu a jak se s nimi má pracovat 
    • Vazba oborového obsahu na klíčové kompetence
    • Vazba oborového obsahu na základní gramotnosti 
    • Vazba oborového obsahu na průřezová témata

2. Charakteristika oboru v revidovaném kurikulu: zpravidla 1 vyučovací hodina

  • Jak se liší od stávajícího znění RVP 

3. Očekávané výsledky učení v oboru: zpravidla 1,5 vyučovací hodiny  

  • Způsoby naplňování OVU – konkrétní příklad (lze využít materiálu vznikajícího v Národních kabinetech – ilustrativní výukové jednotky) 
  • Plánování kurikula: jak naplňovat OVU 
  • Vazby oborového OVU na KK/ ZG/ PT 

4. Modelové ŠVP  

5. Kam dále: zpravidla 0,5 vyučovací hodiny – odkazy na těsnou metodickou podporu a další formy metodických podpor 

Poznámka: Na tento program navazuje společné reflektivní setkání s lektorem. Termín: 27. 2. 2026, 13:00 - 14:00.

Území: Česká Lípa, Liberec

Územní metodický kabinet: Přírodní vědy

Číslo programu

A873-95-171-261-WS-03

Kód programu

A873

Garant

Mgr. Lucie Musilová

773 093 999
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Projekty
  • IPs Kurikulum
Kraje
  • Liberec
Datum konání

20. února 2026, 13:00–16:00

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

4

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Pavlína Hartmanová

icon map pin

Místo konání

Základní škola, Česká 354, Liberec

icon map pin

MAX účastníků

15

icon map pin

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé nižšího stupně gymnázií, zástupci územních kabinetů

Poznámka

Na tento program navazuje společné reflektivní setkání s lektorem. Termín: 27. 2. 2026, 13:00 - 14:00.

Přihlásit se