Jak zapojovat žáka s OMJ do běžné výuky - dějepis

Máte v třídě cizince a přemýšlíte, jak zapojit žákyně a žáky, kteří neumí česky, do práce s celou třídou?

Webinář představí možnosti práce s jazykově heterogenní třídou v hodině dějepisu na druhém stupni ZŠ. Bude se věnovat konkrétním postupům a způsobům práce.

V první části si na příkladech ukážeme bariéry, jimž čelí děti s odlišným mateřským jazykem. Ukážeme si, jak tyto bariéry překonávat, přičemž budeme vycházet z teorie schématu R. C. Andersona. V druhé části si představíme možnosti, jak konkrétně formulovat minimální cíl pro českého žáka a možnosti jeho uchopení pro žáka s OMJ. Ve třetí části si ukážeme techniky a metody, kterými se k minimálním cílům můžeme dostat. Ve čtvrté části si představíme příklady dobré praxe a zaměříme se na konkrétní organizaci a strukturu hodiny, v níž jsou žáci čeští i žáci s OMJ.


Číslo webináře

K71-14-11-251

kód programu

K71

Garant

Michal Kryl

775 869 773
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Základní vzdělávání
  • 2. stupeň ZŠ
  • Střední a vyšší odborné vzdělávání
  • SŠ/VOŠ
Datum konání

5. března 2025, 14:15–17:30

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Webinář

icon map pin

Počet hodin

4

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Lucie Sichingerová

icon map pin

Místo konání

on-line

icon map pin

MAX účastníků

90

icon map pin

Cílová skupina

speciální pedagogové, učitelé 2. stupně ZŠ, zástupci ředitelů škol a školských zařízení

Přihlásit se