Webinář - Jak zapojovat žáka s OMJ do běžné výuky - fyzika a chemie
Webinář představí možnosti práce s jazykově heterogenní třídou v hodinách fyziky a chemie na druhém stupni ZŠ. Webinář vychází z naší praxe, konkrétně ze situace, kdy je ve výuce přítomen jeden až tři žáci s OMJ. Webinář je pojat jako interaktivní a praktická společná dílna. Nejprve zážitkovou formou představíme problém jazykové bariéry a ukážeme možnosti její překonání. Následuje pojmenování další bariér v hodinách fyziky a chemie a prezentace možných způsobů jejich překonávání. Ukážeme, jak jsme s žáky pracovali my a jaké všechny techniky jsme zkusili a o jakých jsme přemýšleli. Budeme mluvit o tom, co se nám povedla a budeme také sdílet to, co nás trápí a co se nepovedlo.
Účastníci se seznámí s možnostmi, jak redukovat učivo, jak formulovat minimální cíle, jak diferenciovat práci v hodině a jak za ni žáky případně hodnotit. Při práci s konkrétním obsahem si ukážeme techniky a metody, jak látku žákům s OMJ předávat. Představíme také odkazy na využitelné zdroje a materiály, konkrétní organizaci a strukturu hodiny, v níž jsou žáci čeští i žáci s OMJ.
Vzdělávací program je realizován na základě potřeb zapojení žáků s odlišným mateřským jazykem do výuky naukového předmětu, konktrétně fyziky a chemie. Žáci s OMJ, obzvláště s úrovní znalosti českého jazyka A0 – A2, mají problém porozumět látce, protože ještě neumí česky ani na komunikační úrovni. I když pokročí, stále je pro ně látka příliš odborná, vzdálená, nesrozumitelná.
Webinář je určen učitelům fyziky a chemie na základní škole a také asistentům pedagoga, kteří spolupracují s učiteli ve výuce, případně adaptačním koordinátorům (koordinátorům vzdělávání cizinců) na ZŠ.
Číslo webinářeX75-14-11-251 kód programuX75 |
Garant
Bc. Monika Doubková |
Druh vzdělávání
|
Datum konání
12. května 2025, 14:00–17:15
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|