Specifika práce asistenta pedagoga při podpoře žáků s OMJ
Webinář je určen asistentům pedagoga, kteří pracují či se připravují pracovat s žáky s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Účastníci se seznámí s rolemi a kompetencemi asistenta pedagoga v procesu začleňování těchto žáků do třídního kolektivu a školního prostředí. Zazní strategie, které podporují porozumění, adaptaci a aktivní zapojení žáků do výuky. Zdůrazníme význam spolupráce mezi asistentem pedagoga a učitelem a představíme praktické ukázky a inspirace z praxe. Prostor bude věnován i společné diskuzi a sdílení zkušeností účastníků.Webinář je určen asistentům pedagoga, kteří pracují či se připravují pracovat s žáky s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Účastníci se seznámí s rolemi a kompetencemi asistenta pedagoga v procesu začleňování těchto žáků do třídního kolektivu a školního prostředí. Zazní strategie, které podporují porozumění, adaptaci a aktivní zapojení žáků do výuky. Zdůrazníme význam spolupráce mezi asistentem pedagoga a učitelem a představíme praktické ukázky a inspirace z praxe. Prostor bude věnován i společné diskuzi a sdílení zkušeností účastníků.
Blok 1 (90 min)
- Úvod do tématu vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem, prožívání a potřeby těchto žáků.
- Vymezení role a kompetencí asistenta pedagoga u žáků s OMJ.
- Způsoby podpory žáků s OMJ při procesu začleňování (před příchodem, v prvních týdnech).
přestávka
Blok 2 (45 min)
- Způsoby dlouhodobé podpory žáků s OMJ ve výuce (základní principy práce s žáky s OMJ, spolupráce s pedagogem, spolupráce s rodiči, příklady dobré praxe).
Blok 3 (45 min)
- Představení vhodných materiálů a užitečných zdrojů pro práci s žáky s OMJ.
- Diskuze a sdílení zkušeností z praxe účastníků.
Číslo webinářeB068-14-11-252 kód programuB068 |
|
Garant
Mgr. Halka Smolová Závorová |
|
Druh vzdělávání
|
Typ webináře
|
Datum konání
19. listopadu 2025, 14:00–17:15
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|