Obavy z ovládání technologií se dají zvládnout pomocí celoživotního učení. Sada infografik vybízí vzdělavatele k rozvoji digitálních dovedností dospělých.

Slyšeli jste někdy „technologie, to už pro mě není“ nebo „kartou na internetu radši platit nebudu“ nebo „ženy se do IT nehodí“? S digitálními dovednostmi se nerodíme, ale osvojujeme si je prostřednictvím učení. A začít se učit může kdokoliv a v jakémkoliv věku.

Ukázka Jiří menší

Schopnost používat základní technologie jako telefony, notebooky, tablety nebo počítače se stává nezbytností pro fungování v každodenním životě. Přesto 40 % Čechů v této oblasti dosahuje podprůměrných výsledků (OECD. Mezinárodní výzkum dospělých PIAAC 2013.).

Digitální gramotnost, společně se čtenářskou a matematickou gramotností, patří mezi tzv. základní dovednosti. Ty jsou důležitým předpokladem pro to, aby dospělí lidé mohli být úspěšní v různých oblastech života, včetně pracovního uplatnění či dalšího vzdělávání.

Poskytujete vzdělávací aktivity, kurzy či poradenství dospělým (například v nestátní neziskové organizaci, firmě či knihovně)? Právě Vy můžete pomoci lidem rozvíjet jejich digitální dovednosti.

Stáhněte si infografiky

Chcete se dozvědět více o základních dovednostech?

Náhled letáku


Zajímáte se o vzdělávání dospělých a celoživotní učení?

Další aktuality

08. listopad 2024

Vydali jsme rozšířenou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním

Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin.

Číst více

07. listopad 2024

Jak rozvíjet základní dovednosti dospělých: tipy pro vzdělavatele

V Česku dosud neexistuje systematická podpora pro rozvoj základních dovedností dospělých. Tyto dovednosti však nabírají na důležitosti nejen v souvislosti se změnami na trhu práce. Jak mohou pomoci vzdělavatelé dospělých, ukazují české i zahraniční zkušenosti.

Číst více

05. listopad 2024

AI vstupuje na pracoviště: co na to pracovníci?

Umělá inteligence mění evropský trh práce. Jak se k ní staví samotní pracovníci? Jejich pohled na problematiku zjišťoval Cedefop v šetření zaměřeném na dovednosti v oblasti umělé inteligence.

Číst více

04. listopad 2024

Snídaňové kluby mění české školy: Nová příručka NPI ukazuje, jak na to

Snídaňové kluby se stávají nedílnou součástí českých škol. Přicházíme s druhým vydáním metodické příručky, která školám poskytuje podrobný návod, jak snídaňové kluby zavádět.

Číst více

01. listopad 2024

V listopadu vystoupíme na veletrhu středních škol Schola Pragensis

Schola Pragensis představuje prestižní veletrh pražských středních škol, který každoročně pomáhá desítkám tisíc studentů s výběrem jejich další školy. Letos se veletrh bude konat od 21. do 23. listopadu v pražském Kongresovém centru.

Číst více