Obavy z ovládání technologií se dají zvládnout pomocí celoživotního učení. Sada infografik vybízí vzdělavatele k rozvoji digitálních dovedností dospělých.

Slyšeli jste někdy „technologie, to už pro mě není“ nebo „kartou na internetu radši platit nebudu“ nebo „ženy se do IT nehodí“? S digitálními dovednostmi se nerodíme, ale osvojujeme si je prostřednictvím učení. A začít se učit může kdokoliv a v jakémkoliv věku.

Ukázka Jiří menší

Schopnost používat základní technologie jako telefony, notebooky, tablety nebo počítače se stává nezbytností pro fungování v každodenním životě. Přesto 40 % Čechů v této oblasti dosahuje podprůměrných výsledků (OECD. Mezinárodní výzkum dospělých PIAAC 2013.).

Digitální gramotnost, společně se čtenářskou a matematickou gramotností, patří mezi tzv. základní dovednosti. Ty jsou důležitým předpokladem pro to, aby dospělí lidé mohli být úspěšní v různých oblastech života, včetně pracovního uplatnění či dalšího vzdělávání.

Poskytujete vzdělávací aktivity, kurzy či poradenství dospělým (například v nestátní neziskové organizaci, firmě či knihovně)? Právě Vy můžete pomoci lidem rozvíjet jejich digitální dovednosti.

Stáhněte si infografiky

Chcete se dozvědět více o základních dovednostech?

Náhled letáku


Zajímáte se o vzdělávání dospělých a celoživotní učení?

Další aktuality

02. prosinec 2024

Předčasné odchody ze vzdělávání lze zmírnit s nástroji Cedefopu

Předčasné odchody ze vzdělávání jsou v Česku problém hlavně v souvislosti se sociálním znevýhodněním žáků a žákyň. Jak situaci zlepšit? Osvědčené přístupy z Evropy nabízí platforma Cedefopu.

Číst více

29. listopad 2024

Vychází nová EduRevue. Stáhnout v PDF si ji můžete už nyní

Do škol za vámi míří nové vydání magazínu EduRevue. Téma nejnovějšího čísla? Kurikulum pro 21. století.

Číst více

22. listopad 2024

Na konferenci Euroguidance jsme vyhlásili vítěze Národní ceny kariérového poradenství

Gratulujeme všem oceněným za rok 2024 a ostatním účastníkům děkujeme za velmi kvalitní příspěvky, které do soutěže přihlásili.

Číst více

08. listopad 2024

Vydali jsme rozšířenou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním

Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin.

Číst více

07. listopad 2024

Jak rozvíjet základní dovednosti dospělých: tipy pro vzdělavatele

V Česku dosud neexistuje systematická podpora pro rozvoj základních dovedností dospělých. Tyto dovednosti však nabírají na důležitosti nejen v souvislosti se změnami na trhu práce. Jak mohou pomoci vzdělavatelé dospělých, ukazují české i zahraniční zkušenosti.

Číst více