Dne 28. května 2024 byly na Portále NSK www.narodnikvalifikace.cz zveřejněny standardy následujících profesních kvalifikací: 

 

Autorizující orgán Ministerstvo pro místní rozvoj

Průvodce/průvodkyně cestovního ruchu (65-021-N) revidovaný standard
Průvodce/průvodkyně Prahou (65-028-N) revidovaný standard

Autorizující orgán Ministerstvo vnitra

Vedoucí detektiv/detektivka (68-002-T) revidovaný standard
Detektiv/detektivka pro prošetřování událostí (68-007-R) revidovaný standard
Detektiv zpravodajský pracovník / detektivka zpravodajská pracovnice (68-010-R) revidovaný standard
Detektiv koncipient / detektivka koncipientka (68-009-M) revidovaný standard
Pracovník/pracovnice převozu finanční hotovosti a cenin (68-004-H) revidovaný standard

Autorizující orgán Ministerstvo průmyslu a obchodu

Podlahář/podlahářka dřevěných podlah (36-033-H) revidovaný standard
Podlahář/podlahářka povlakových podlah (36-036-H) revidovaný standard
Podlahář/podlahářka sportovních podlah (36-081-H) revidovaný standard
Podlahář/podlahářka průmyslových podlah (36-082-H) revidovaný standard
Podlahář/podlahářka laminátových podlah (36-161-H) revidovaný standard
Ruční tkadlec/tkadlena (82-051-H) revidovaný standard

Autorizující orgán Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Instruktor/instruktorka vodní turistiky (74-026-M) revidovaný standard

Autorizující orgán Ministerstvo životního prostředí

Realizátor/realizátorka zelených střech (41-139-M)

Autorizující orgán Ministerstvo zdravotnictví

Manikér a nehtový designér / manikérka a nehtová designérka (69-024-H) revidovaný standard
Pedikér a nehtový designér / pedikérka a nehtová designérka (69-025-H) revidovaný standard
Kosmetik/kosmetička (69-030-M) revidovaný standard

Další aktuality

08. listopad 2024

Vydali jsme rozšířenou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním

Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin.

Číst více

07. listopad 2024

Jak rozvíjet základní dovednosti dospělých: tipy pro vzdělavatele

V Česku dosud neexistuje systematická podpora pro rozvoj základních dovedností dospělých. Tyto dovednosti však nabírají na důležitosti nejen v souvislosti se změnami na trhu práce. Jak mohou pomoci vzdělavatelé dospělých, ukazují české i zahraniční zkušenosti.

Číst více

05. listopad 2024

AI vstupuje na pracoviště: co na to pracovníci?

Umělá inteligence mění evropský trh práce. Jak se k ní staví samotní pracovníci? Jejich pohled na problematiku zjišťoval Cedefop v šetření zaměřeném na dovednosti v oblasti umělé inteligence.

Číst více

04. listopad 2024

Snídaňové kluby mění české školy: Nová příručka NPI ukazuje, jak na to

Snídaňové kluby se stávají nedílnou součástí českých škol. Přicházíme s druhým vydáním metodické příručky, která školám poskytuje podrobný návod, jak snídaňové kluby zavádět.

Číst více

01. listopad 2024

V listopadu vystoupíme na veletrhu středních škol Schola Pragensis

Schola Pragensis představuje prestižní veletrh pražských středních škol, který každoročně pomáhá desítkám tisíc studentů s výběrem jejich další školy. Letos se veletrh bude konat od 21. do 23. listopadu v pražském Kongresovém centru.

Číst více