Chystáte se na úpravy ŠVP v digitální oblasti? Můžete zdarma využívat individuální konzultace s našimi odborníky.

Součástí přípravy základních škol na výuku nové informatiky a rozvíjení digitálních kompetencí napříč předměty je úprava školního vzdělávacího programu podle revidovaného RVP v digitální oblasti.

Vzdělávání ředitelů a koordinátorů změny nabízené v rámci startovacího balíčku podpory sice nedokáže odpovědět na všechny otázky, školy se svými problémy ovšem nemusí zůstávat samy. Mohou zdarma využívat individuální konzultace s odborníky. Konzultant se ve vyhrazeném čase věnuje výhradně objednanému konzultujícímu z konkrétní školy.

Konzultaci si mohou školy objednat prostřednictvím jednoduchého formuláře na webu revize.edu.cz nebo u krajského koordinátora pro revize ICT, který působí na příslušném krajském pracovišti NPI ČR.


Aby byla konzultace opravdu ušitá na míru, je potřeba, aby odborný konzultant předem věděl, s jak velkou školou bude pracovat, jaká je, jak vedení a učitelé uvažují o uchopení revize v oblasti ICT. Pokud už má škola revidované dokumenty v určité míře rozpracované, je velmi užitečné, když je dá konzultantovi k dispozici ještě před domluveným termínem setkání.

Podle jedné z konzultantek NPI ČR, pedagožky a lektorky Nikoly Mihulkové, k častým tématům konzultací patří například provázání výstupů ŠVP s novými očekávanými výstupy v oblasti informatiky a digitální kompetence. Upozorňuje, že pojetí konkrétní školy nelze zvenčí hodnotit jako „dobré“ či „špatné“. Podstatné je, aby se na něm vedení i učitelé shodli a přijali ho za své. Nicméně z praktických důvodů je podle ní vhodnější oddělit ŠVP od tematického učebního plánu. „Mít podrobně rozpracované učivo všech předmětů do jednotlivých měsíců či týdnů v ŠVP může být hodně svazující. V tematickém plánu je větší podrobnost na místě, například začínající učitel bude pravděpodobně za takové naplánování práce vděčný,“ soudí Mihulková.

Konzultující se často zajímají o to, jakými způsoby mohou naplňovat výstupy RVP v jednotlivých oblastech nové informatiky a digitální kompetence, s nimiž školy nemají zkušenosti, a mnohé nemají zatím pořízené ani digitální pomůcky pro žáky. Konzultantka Mihulková v této souvislosti doporučuje: „Když tvoříte ŠVP, je dobré nevázat se v něm na konkrétní roboty nebo stavebnice, pokud je ještě nemáte. Nová informatika se zpočátku dá učit i bez robotů a výstupy RVP naplníte také.“


Podpora škol při naplňování revize RVP ZV v digitální oblasti je financována Evropskou unií – Next generation EU prostřednictvím Národního plánu obnovy, komponenta 3.1 Digi (NPO Digi).


EU NPO MSMT

Další aktuality

14. listopad 2025

Spolupráce státu, obcí a komunit přináší konkrétní kroky ke spravedlivému vzdělávání

Spolu se zástupci ministerstva školství, ministerstva spravedlnosti a romských organizací jsme představili nový metodický přístup k desegregaci.

Číst více

12. listopad 2025

Nenechte si ujít: Umělá inteligence ve školním vzdělávání

Na prosincové konferenci představíme zkušenosti učitelů s využitím umělé inteligence ve školách. Uslyšíte příběhy z praxe, dostanete novou publikaci k tématu a bude moct otevřeně diskutovat o možnostech i rizicích AI ve výuce.

Číst více

10. listopad 2025

Přihlaste se: e-learningový průvodce tvorbou školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Praktický průvodce revidovaným Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání je určený vedení škol a koordinátorům ŠVP a jeho cílem je pomoci jim při tvorbě školního kurikula.

Číst více

06. listopad 2025

Začalo celoevropské šetření vyučujících v odborném vzdělávání

Evropa se potýká s nedostatkem učitelů a učitelek v odborném vzdělávání. Celoevropské šetření se zaměřuje na jejich profesní rozvoj a pracovní podmínky a poprvé dává hlas tisícům z nich napříč 23 zeměmi, včetně Česka.

Číst více

03. listopad 2025

Zveme vás na diskuse o připravované revizi základního uměleckého vzdělávání

Od listopadu 2025 se budeme potkávat online každý první čtvrtek v měsíci od deseti hodin se členy týmu revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání.

Číst více