Národní pedagogický institut nabízí vzdělávací program zaměřený na podporu dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním vzdělávání

Ucelený vzdělávací program (40 h) realizovaný v rámci pilotního ověření v projektu APIV A – Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem, je tvořen 2 samostatnými, volně navazujícími vzdělávacími kurzy, určenými pedagogickým pracovníkům v předškolním vzdělávání.

Úvodní kurz, Využívání vybraných prostředků alternativní a augmentativní komunikace v předškolním vzdělávání I poskytuje účastníkům kurzu základní vhled do situace dítěte s těžce narušenou komunikační schopností a seznamuje se způsoby, postupy, možnostmi v rámci edukace. Teoretický vstup uvádí do problematiky AAK, představuje vybrané metody a techniky AAK, které se dobře uplatňují u dětí předškolního věku, především komunikační systém VOKS. Účastníci si osvojí základní znalosti pro využití komunikační metody VOKS v edukaci dětí s narušenou komunikační schopností, získají praktické dovednosti pro vytváření osobního komunikačního systému VOKS a jádrové slovní zásoby k využití pro každodenní dorozumívání s dítětem.

Navazující kurz, Využívání vybraných prostředků alternativní a augmentativní komunikace v předškolním vzdělávání II se zaměřuje na určení vstupní komunikační úrovně, přípravu vhodného komunikačního prostředí a výběr základního slovníku k praktickému rozvoji AAK v běžných situacích v MŠ či přípravné třídě ZŠ pomocí propracovaných komunikačních technik a strategií. Kurz poskytuje ucelený přehled digitálních zařízení, komunikačních programů a komunikačních aplikací pro podporu AAK, představuje komunikační materiály, nástroje a programy k tvorbě těchto materiálů a metodické postupy k jejich využívání pro práci s dětmi s narušenou komunikační schopností. Získané poznatky a dovednosti dokáží absolventi uplatnit při sestavení a aplikaci základního plánu podpory komunikačního rozvoje dítěte.


Termíny a místo konání:

Úvodní kurz I: ve dnech 21. 10. a 22. 10. 2021 od 9:30 do 16:30 hodin; NPI ČR Praha 9. Více informací a přihlášky do 10. 9. 2021

Navazující kurz II: ve dnech 7. 1., 10. 1. a 21. 1. 2022 od 9:30 do 16:30 hodin; NPI ČR Praha 9. Více informací a přihlášky do 7. 11. 2021.

E-mailový kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Další aktuality

02. prosinec 2024

Předčasné odchody ze vzdělávání lze zmírnit s nástroji Cedefopu

Předčasné odchody ze vzdělávání jsou v Česku problém hlavně v souvislosti se sociálním znevýhodněním žáků a žákyň. Jak situaci zlepšit? Osvědčené přístupy z Evropy nabízí platforma Cedefopu.

Číst více

29. listopad 2024

Vychází nová EduRevue. Stáhnout v PDF si ji můžete už nyní

Do škol za vámi míří nové vydání magazínu EduRevue. Téma nejnovějšího čísla? Kurikulum pro 21. století.

Číst více

22. listopad 2024

Na konferenci Euroguidance jsme vyhlásili vítěze Národní ceny kariérového poradenství

Gratulujeme všem oceněným za rok 2024 a ostatním účastníkům děkujeme za velmi kvalitní příspěvky, které do soutěže přihlásili.

Číst více

08. listopad 2024

Vydali jsme rozšířenou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním

Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin.

Číst více

07. listopad 2024

Jak rozvíjet základní dovednosti dospělých: tipy pro vzdělavatele

V Česku dosud neexistuje systematická podpora pro rozvoj základních dovedností dospělých. Tyto dovednosti však nabírají na důležitosti nejen v souvislosti se změnami na trhu práce. Jak mohou pomoci vzdělavatelé dospělých, ukazují české i zahraniční zkušenosti.

Číst více