Národní pedagogický institut nabízí vzdělávací kurz zaměřený na podporu při vzdělávání žáků se zrakovým postižením v hlavním vzdělávacím proudu.

Šestnáctihodinový vzdělávací kurz realizovaný v rámci pilotního ověření v projektu APIV A – Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem je určen pedagogickým pracovníkům v základním vzdělávání, především učitelům.

Vzdělávací kurz Podpora při vzdělávání žáků se zrakovým postižením v ZŠ (didaktika českého jazyka a matematiky) seznamuje s postupy uplatňovanými při výuce v hodinách českého jazyka a matematiky od 1. do 9. ročníku základního vzdělávání. Obsah kurzu se zaměřuje na didaktická opatření pro všechny stupně zrakového postižení od těch nejlehčích až po práci prostřednictvím Braillova písma. Předkládané postupy se týkají především komunikace ve výuce, kompenzačních pomůcek a zásad orientace žáka se zrakovým postižením. Předkládány jsou metody a pedagogické postupy ověřené praxí nejen ve třídách samostatně zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona pro vzdělávání žáků se zrakovým postižením, ale i v běžných třídách.


Termíny a místo konání:

Ve dnech 3. 11. a 4. 11. 2021 od 9:30 do 16:30 hodin; NPI ČR Praha 9.

Více informací a přihlášky do 20. 9. 2021.

E-mailový kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Další aktuality

02. prosinec 2024

Předčasné odchody ze vzdělávání lze zmírnit s nástroji Cedefopu

Předčasné odchody ze vzdělávání jsou v Česku problém hlavně v souvislosti se sociálním znevýhodněním žáků a žákyň. Jak situaci zlepšit? Osvědčené přístupy z Evropy nabízí platforma Cedefopu.

Číst více

29. listopad 2024

Vychází nová EduRevue. Stáhnout v PDF si ji můžete už nyní

Do škol za vámi míří nové vydání magazínu EduRevue. Téma nejnovějšího čísla? Kurikulum pro 21. století.

Číst více

22. listopad 2024

Na konferenci Euroguidance jsme vyhlásili vítěze Národní ceny kariérového poradenství

Gratulujeme všem oceněným za rok 2024 a ostatním účastníkům děkujeme za velmi kvalitní příspěvky, které do soutěže přihlásili.

Číst více

08. listopad 2024

Vydali jsme rozšířenou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním

Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin.

Číst více

07. listopad 2024

Jak rozvíjet základní dovednosti dospělých: tipy pro vzdělavatele

V Česku dosud neexistuje systematická podpora pro rozvoj základních dovedností dospělých. Tyto dovednosti však nabírají na důležitosti nejen v souvislosti se změnami na trhu práce. Jak mohou pomoci vzdělavatelé dospělých, ukazují české i zahraniční zkušenosti.

Číst více