Národní pedagogický institut nabízí vzdělávací kurz zaměřený na podporu při vzdělávání žáků se zrakovým postižením v hlavním vzdělávacím proudu.

Šestnáctihodinový vzdělávací kurz realizovaný v rámci pilotního ověření v projektu APIV A – Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem je určen pedagogickým pracovníkům v základním vzdělávání, především učitelům.

Vzdělávací kurz Podpora při vzdělávání žáků se zrakovým postižením v ZŠ (didaktika českého jazyka a matematiky) seznamuje s postupy uplatňovanými při výuce v hodinách českého jazyka a matematiky od 1. do 9. ročníku základního vzdělávání. Obsah kurzu se zaměřuje na didaktická opatření pro všechny stupně zrakového postižení od těch nejlehčích až po práci prostřednictvím Braillova písma. Předkládané postupy se týkají především komunikace ve výuce, kompenzačních pomůcek a zásad orientace žáka se zrakovým postižením. Předkládány jsou metody a pedagogické postupy ověřené praxí nejen ve třídách samostatně zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona pro vzdělávání žáků se zrakovým postižením, ale i v běžných třídách.


Termíny a místo konání:

Ve dnech 3. 11. a 4. 11. 2021 od 9:30 do 16:30 hodin; NPI ČR Praha 9.

Více informací a přihlášky do 20. 9. 2021.

E-mailový kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Další aktuality

26. září 2024

Jak lépe připravovat děti na život v digitální éře?

Cílem spolupráce Partnerství pro vzdělávání 2030+ a NPI je propojit klíčové experty a expertky při hledání cest, jak zlepšit digitální wellbeing dětí ve školním prostředí.

Číst více

25. září 2024

Švédské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání ve Švédsku.

Číst více

12. září 2024

Podepsali jsme memorandum o spolupráci s organizací Elixír do škol

Ředitelé Ivo Jupa a Petra Prošková podepsali memorandum, aby mohly obě organizace lépe koordinovat aktivity zaměřené na profesní vzdělávání učitelů a na podporu motivace pedagogů k dalšímu vzdělávání.

Číst více

10. září 2024

Litva: co přinesla pilotáž externího hodnocení v odborném vzdělávání

Litva od roku 2022 postupně zavádí peer review jako formu externího hodnocení institucí odborného vzdělávání a přípravy. K jakým závěrům a doporučením dospěla v rámci pilotního projektu?

Číst více

04. září 2024

Ke spolupráci více tíhnou začínající učitelé i soukromé školy, ukazuje výzkum

Jak hodnotí čeští učitelé odborného vzdělávání spolupráci s vedením a kolegy? Spolupráce je celkově z hlediska postojů lépe přijímána na soukromých školách. Pozitivní postoj ke spolupráci s vedením mají především začínající učitelé.

Číst více