Digital Education Hack (DigiEduHack) je hackathon zaměřený na inovace ve vzdělávání. Letos proběhne 9. a 10. listopadu jako Smartphone: Škola v kapse.

Chytrý telefon má dnes téměř každý – žák, učitel i rodič. Jsou ale chytré telefony jen na hraní her a scrollování na sociálních sítích? Jak je inovativně využít ve škole, aby přispěly k rozvoji žáků, učitelů i rodičů? Na to se pokusí odpovědět DigiEduHack 2021.

Po úspěšném prvním ročníku DigiEduHacku se chystá pokračování hackathonu, letos s tématem využití chytrých telefonů ve škole. Cílem hackatonu bude návrh řešení, prototypu či hotového produktu pro inovativní využití chytrých telefonů ve škole, které bude realistické, snadno implementovatelné a inkluzivní. Veškeré informace jsou k dispozici na webové stránce DigiKoalice.

Účastnit se může každý, komu už bylo 15 let. Je možné se zapojit jako tým nebo jako jednotlivec. Znalost programování a IT určitě není podmínkou, ale hodí se to. V týmu by měl být alespoň jeden pracovník ze školství nebo člověk obecně aktivní v oblasti vzdělávání nebo veřejné správy s dobrými nápady. Vítáni jsou samozřejmě i lidé i z ostatních oborů, například z managementu, řízení projektů, marketéři a další.

V průběhu DigiEduHacku budou soutěžícím k dispozici tzv. létající mentoři z oboru IT i odborníci z oblasti vzdělávání, jejichž konzultaci si budete moct vyžádat. Dále bude účastníkům k dispozici background paper, který téma a výzvu DigiEduHacku popíše.

Zájemci se mohou přihlásit do 27. října 2021.

REGISTRACE

V pondělí 1. listopadu proběhne první online setkání s cílem se seznámit a začít tvořit týmy. V týdnu před DigiEduHackem budou probíhat zajímavé workshopy, webináře a akce pro soutěžící.

Program samotného DigiEduHacku začne 9. listopadu a skončí 10. listopadu večer. 

Na konci DigiEduHacku budou návrhy účastníků hodnoceny odbornou porotou složenou ze zástupců veřejného, neziskového i soukromého sektoru. Pro ta nejlepší řešení jsou připraveny štědré ceny od našich partnerů, a to včetně peněžité podpory ve výši 50 000 korun pro vítěze. Vítěz hackathonu má dále možnost soutěžit o titul globálního vítěze na mezinárodní úrovni. Porotci budou moci kromě výběru vítěze dávat své vlastní ceny v podobě například mentoringu nebo akceleračního programu pro zúčastněné týmy.

Další aktuality

22. červenec 2025

Veřejná konzultace pomohla vylepšit návrh kurikula pro základní školy speciální

V rámci veřejné konzultace, která probíhala od 19. února do 31. března 2025, jsme prostřednictvím informačního systému, strukturovaného dotazníku a jinými cestami získali celkem 190 podnětů.

Číst více

26. červen 2025

Belgie zavádí profesní orientaci do školního kurikula

Belgie v roce 2024 zavedla ve všech školách Německojazyčného společenství rámcový plán profesní orientace. Žákům a žákyním umožňuje už v raném věku poznat svět práce.

Číst více

20. červen 2025

V sérii konferencí jsme představili revizi kurikula pro předškolní a základní vzdělávání

Šestnácti odborných konferencí k aktuálním změnám v rámcových vzdělávacích programech se zúčastnilo téměř 3 200 pedagogických pracovníků a pracovnic.

Číst více

06. červen 2025

Absolventi mohou v dodatku k osvědčení prokazovat svou kvalifikaci v IT oblasti

Od letošního roku mohou absolventi gymnázií prokazovat v celé Evropské unii svoje dovednosti v oblasti informačních a komunikačních technologií.

Číst více

05. červen 2025

Evaluační nástroj pomáhá školám hodnotit praktické vyučování

Nový nástroj umožňuje vyhodnotit podmínky praktického vyučování, které probíhá na pracovištích zaměstnavatelů nebo škol. Pracovníkům středních a vyšších odborných škol pomáhá zkvalitnit žákovskou praxi a také si připravit podklady pro Českou školní inspekci.

Číst více