Na přípravě nové podoby webu se podíleli také pedagogové, kteří portál v praxi používají. Vylepšení přineslo i rozsáhlé uživatelské testování před spuštěním.

Metodickému portálu bylo nedávno úctyhodných deset let. Za tu dobu udělal pro učitele mnoho práce, ale rozhodně neusnul na vavřínech. Naopak, právě nyní přichází s novými technologiemi, intuitivnějším ovládáním a řadou dalších šikovných funkcí,“ říká jeho vedoucí Klára Hránková.

Portál pro učitele zajišťuje velmi užitečnou didaktickou podporu. Není náhoda, že se dnes počet jeho registrovaných uživatelů blíží ke čtyřiceti tisícům. Najdou zde, na jednom místě, mnoho materiálů ihned použitelných do hodin. V hlavní části webu (sekce Odborné články a Materiály do výuky) je umístěn jen recenzovaný a garantovaný obsah. Oblíbené materiály lze navíc snadno třídit do osobních kolekcí a sdílet s dalšími kolegy. Jednoduché je také hodnocení kvality příspěvků, které pomáhá tomu, aby se přednostně zobrazovaly ty nejrelevantnější. Portál je místem, kde spolu mohou učitelé efektivně komunikovat, čerpat poznatky od zkušených kolegů a setkávat se na webinářích s odborníky, kteří svá témata skutečně milují.

Jedinečnou součástí portálu je Katalog EMA, kde lze nalézt obsah nabízený na webech renomovaných partnerů projektu. Dalším oblíbeným a široce využívaným nástrojem je Profil Učitel21, který pedagogům pomáhá zmapovat úroveň jejich digitálních kompetencí. Díky začleněnému e-learningovému vzdělávacímu programu „Gramotnost pro: Učíme v souvislostech“ mohou učitelé ZŠ a MŠ využít množství tipů, jak u dětí a žáků vědomě rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost.

Metodický portál je pro mě zdrojem kvalitního obsahu. Využívám jeho pomoc, když chci obohatit výuku ve svých předmětech a hledám inspiraci nebo potřebuji snadno a rychle najít kvalitní výukový materiál pro nadané žáky a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Díky tomu, že materiály a články jsou zde pod licencí Creative Commons, nemusím řešit autorská práva a mohu si všechno libovolně upravovat,“ podotýká Pavlína Hublová, zkušená učitelka ZŠ z Prahy.

Při přípravě inovací, které probíhají v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), byla oslovena řada pedagogů, kteří portál v praxi používají. Jejich připomínky byly brány v potaz a mnoho jejich nápadů je do nové podoby portálu integrováno.

Další cenné poznatky a vylepšení přineslo také rozsáhlé uživatelské testování před spuštěním nové podoby webu. Došlo k dalšímu zvýšení přehlednosti a k soustředění se na ty moduly, které uživatelé používají nejvíce.

V patičce webu je nepřehlédnutelné tlačítko „Uvítáme zpětnou vazbu“. Využijte je a napište, jak se vám inovovaný Metodický portál líbí!

Metodický portál RVP.CZ


Tisková zpráva Word

Tisková zpráva PDF


Newsletter kraje přihlašování

Učebnice udělování schvalovacích doložek

Další aktuality

16. prosinec 2024

48 škol na cestě k modernímu vzdělávání

V říjnu jsme zahájili program adresné podpory, do něhož bylo vybráno 48 škol z celé České republiky. Cílem je pomoci s inovacemi školních vzdělávacích programů a dlouhodobě podpořit rozvoj škol.

Číst více

11. prosinec 2024

Konference Strategie 2030+

Dne 12. prosince 2024 se uskuteční konference, kterou každoročně pořádá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Konference zhodnotí posuny vzdělávací politiky v ČR a představí priority na další období.

Číst více

10. prosinec 2024

Dánsko zavádí nový typ střední odborné školy

Dánsko přichází s novým typem gymnázia, které má přilákat mladé lidi k odbornému vzdělávání. Kromě přípravy studujících na trh práce navíc otevírá dveře k dalšímu studiu.

Číst více

06. prosinec 2024

Připravili jsme návrh inovace oborové soustavy

Návrh připravený ve spolupráci s MŠMT reaguje na dynamické změny na trhu práce a nové společenské výzvy spojené se středoškolským vzděláváním.

Číst více

05. prosinec 2024

Představujeme Mapu spádovosti, nový nástroj pro rodiče, školy i odborníky

Mapa spádovosti je novým nástrojem, který umožňuje snadno a rychle zjistit spádovou školu podle konkrétní adresy nebo přehledně zobrazit rozdělení spádových oblastí jednotlivých škol ve městech.

Číst více