Na přípravě nové podoby webu se podíleli také pedagogové, kteří portál v praxi používají. Vylepšení přineslo i rozsáhlé uživatelské testování před spuštěním.

Metodickému portálu bylo nedávno úctyhodných deset let. Za tu dobu udělal pro učitele mnoho práce, ale rozhodně neusnul na vavřínech. Naopak, právě nyní přichází s novými technologiemi, intuitivnějším ovládáním a řadou dalších šikovných funkcí,“ říká jeho vedoucí Klára Hránková.

Portál pro učitele zajišťuje velmi užitečnou didaktickou podporu. Není náhoda, že se dnes počet jeho registrovaných uživatelů blíží ke čtyřiceti tisícům. Najdou zde, na jednom místě, mnoho materiálů ihned použitelných do hodin. V hlavní části webu (sekce Odborné články a Materiály do výuky) je umístěn jen recenzovaný a garantovaný obsah. Oblíbené materiály lze navíc snadno třídit do osobních kolekcí a sdílet s dalšími kolegy. Jednoduché je také hodnocení kvality příspěvků, které pomáhá tomu, aby se přednostně zobrazovaly ty nejrelevantnější. Portál je místem, kde spolu mohou učitelé efektivně komunikovat, čerpat poznatky od zkušených kolegů a setkávat se na webinářích s odborníky, kteří svá témata skutečně milují.

Jedinečnou součástí portálu je Katalog EMA, kde lze nalézt obsah nabízený na webech renomovaných partnerů projektu. Dalším oblíbeným a široce využívaným nástrojem je Profil Učitel21, který pedagogům pomáhá zmapovat úroveň jejich digitálních kompetencí. Díky začleněnému e-learningovému vzdělávacímu programu „Gramotnost pro: Učíme v souvislostech“ mohou učitelé ZŠ a MŠ využít množství tipů, jak u dětí a žáků vědomě rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost.

Metodický portál je pro mě zdrojem kvalitního obsahu. Využívám jeho pomoc, když chci obohatit výuku ve svých předmětech a hledám inspiraci nebo potřebuji snadno a rychle najít kvalitní výukový materiál pro nadané žáky a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Díky tomu, že materiály a články jsou zde pod licencí Creative Commons, nemusím řešit autorská práva a mohu si všechno libovolně upravovat,“ podotýká Pavlína Hublová, zkušená učitelka ZŠ z Prahy.

Při přípravě inovací, které probíhají v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), byla oslovena řada pedagogů, kteří portál v praxi používají. Jejich připomínky byly brány v potaz a mnoho jejich nápadů je do nové podoby portálu integrováno.

Další cenné poznatky a vylepšení přineslo také rozsáhlé uživatelské testování před spuštěním nové podoby webu. Došlo k dalšímu zvýšení přehlednosti a k soustředění se na ty moduly, které uživatelé používají nejvíce.

V patičce webu je nepřehlédnutelné tlačítko „Uvítáme zpětnou vazbu“. Využijte je a napište, jak se vám inovovaný Metodický portál líbí!

Metodický portál RVP.CZ


Tisková zpráva Word

Tisková zpráva PDF


Newsletter kraje přihlašování

Učebnice udělování schvalovacích doložek

Další aktuality

29. květen 2025

Do škol za vámi míří nové vydání magazínu EduRevue. Tématem je tentokrát podpora rovných příležitostí

EduRevue je magazín určený pedagogickým pracovníkům a pracovnicím, odborné veřejnosti a všem, kteří se zajímají o trendy ve vzdělávání.

Číst více

23. květen 2025

Financování účasti dospělých ve vzdělávání: individuální vzdělávací účty

Individuální vzdělávací účty jsou nástrojem finanční podpory pro vzdělávání dospělých. Cedefop analyzoval jejich potenciál v pěti evropských zemích a upozorňuje na podmínky úspěšného zavádění i možné překážky.

Číst více

28. duben 2025

Nové číslo EduRevue k vám přichází s tématem rámcových vzdělávacích programů

EduRevue je magazín určený pedagogickým pracovníkům a pracovnicím, odborné veřejnosti a všem, kteří se zajímají o trendy ve vzdělávání.

Číst více

17. duben 2025

Tři projekty NPI se dostaly do finále soutěže Úřednický čin roku 2024

Projekty Mapa spádovosti, Digitální nástroj pro tvorbu RVP a Podpora rovných příležitostí se probojovaly mezi finalisty ocenění, které uděluje Sekce pro státní službu Ministerstva vnitra spolu s platformou Byro.

Číst více

15. duben 2025

Polsko podporuje rozvoj učitelů v odborném vzdělávání

Polsko se zaměřuje na přípravu učitelů v odborném vzdělávání s pomocí nových postgraduálních programů, pedagogické praxe či revize dalšího vzdělávání.

Číst více