Na přípravě nové podoby webu se podíleli také pedagogové, kteří portál v praxi používají. Vylepšení přineslo i rozsáhlé uživatelské testování před spuštěním.

Metodickému portálu bylo nedávno úctyhodných deset let. Za tu dobu udělal pro učitele mnoho práce, ale rozhodně neusnul na vavřínech. Naopak, právě nyní přichází s novými technologiemi, intuitivnějším ovládáním a řadou dalších šikovných funkcí,“ říká jeho vedoucí Klára Hránková.

Portál pro učitele zajišťuje velmi užitečnou didaktickou podporu. Není náhoda, že se dnes počet jeho registrovaných uživatelů blíží ke čtyřiceti tisícům. Najdou zde, na jednom místě, mnoho materiálů ihned použitelných do hodin. V hlavní části webu (sekce Odborné články a Materiály do výuky) je umístěn jen recenzovaný a garantovaný obsah. Oblíbené materiály lze navíc snadno třídit do osobních kolekcí a sdílet s dalšími kolegy. Jednoduché je také hodnocení kvality příspěvků, které pomáhá tomu, aby se přednostně zobrazovaly ty nejrelevantnější. Portál je místem, kde spolu mohou učitelé efektivně komunikovat, čerpat poznatky od zkušených kolegů a setkávat se na webinářích s odborníky, kteří svá témata skutečně milují.

Jedinečnou součástí portálu je Katalog EMA, kde lze nalézt obsah nabízený na webech renomovaných partnerů projektu. Dalším oblíbeným a široce využívaným nástrojem je Profil Učitel21, který pedagogům pomáhá zmapovat úroveň jejich digitálních kompetencí. Díky začleněnému e-learningovému vzdělávacímu programu „Gramotnost pro: Učíme v souvislostech“ mohou učitelé ZŠ a MŠ využít množství tipů, jak u dětí a žáků vědomě rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost.

Metodický portál je pro mě zdrojem kvalitního obsahu. Využívám jeho pomoc, když chci obohatit výuku ve svých předmětech a hledám inspiraci nebo potřebuji snadno a rychle najít kvalitní výukový materiál pro nadané žáky a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Díky tomu, že materiály a články jsou zde pod licencí Creative Commons, nemusím řešit autorská práva a mohu si všechno libovolně upravovat,“ podotýká Pavlína Hublová, zkušená učitelka ZŠ z Prahy.

Při přípravě inovací, které probíhají v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), byla oslovena řada pedagogů, kteří portál v praxi používají. Jejich připomínky byly brány v potaz a mnoho jejich nápadů je do nové podoby portálu integrováno.

Další cenné poznatky a vylepšení přineslo také rozsáhlé uživatelské testování před spuštěním nové podoby webu. Došlo k dalšímu zvýšení přehlednosti a k soustředění se na ty moduly, které uživatelé používají nejvíce.

V patičce webu je nepřehlédnutelné tlačítko „Uvítáme zpětnou vazbu“. Využijte je a napište, jak se vám inovovaný Metodický portál líbí!

Metodický portál RVP.CZ


Tisková zpráva Word

Tisková zpráva PDF


Newsletter kraje přihlašování

Učebnice udělování schvalovacích doložek

Další aktuality

15. říjen 2025

Pozvánka na konferenci: Inovativní přístupy ve vzdělávání dospělých

Zveme vás na konferenci Inovativní přístupy ve vzdělávání dospělých, která se uskuteční 12. listopadu v Praze. Akce představí inspirativní organizace, které propojují učení se zážitkem, komunitou a nevšedními metodami.

Číst více

13. říjen 2025

Mezinárodní vzdělávací událost tohoto podzimu se jmenuje Future Port Youth 2025

Globální technologická konference v angličtině se koná 13. listopadu v Praze a potkáte na ní přední odborníky na inovace všech generací z celého světa.

Číst více

03. říjen 2025

Rakousko: učňovská vzdělávací platforma

Rakouská platforma Wîse up nabízí vzdělávací obsah na podporu duálního odborného vzdělávání. Ucelené digitální programy pro učně a učnice posilují flexibilitu a individuální přístup k profesní přípravě.

Číst více

02. říjen 2025

Program KOMPAS je klíčovou součástí podpory ředitelů škol

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy spustilo novou etapu podpory vedení škol. Nástrojem jeho strategie je program Koordinace metodické podpory a spolupráce.

Číst více

30. září 2025

Začínáme se seriálem podcastů na téma mediální výchovy

Seriál přinese rozhovory s osobnostmi z prostředí médií, škol i odborných institucí. Cílem je otevřeně a srozumitelně mluvit o tom, jak děti a mladí lidé čelí informačním nástrahám a jak jim školy mohou pomoci.

Číst více