Zveme Vás na konferenci věnovanou uměleckému vzdělávání, která se koná 4. a 5. května v Galerii Středočeského kraje v Kutné Hoře. První den konference bude živě streamován.

Jaký význam mají umělecké předměty pro školu? Jaké jsou jejich metody, co mají společného a v čem se liší?

Chceme poznat a hlavně zažít, jak funguje výchova v různých oborech umění na základních školách (hudební, výtvarná, dramatická, taneční a pohybová, filmová a audiovizuální výchova a tradice a folklor ve škole).

První den konference se seznámíme s tím, jak se daří jednotlivým oborům na školách a s čím se aktuálně potýkají. A protože se umění nejlépe vstřebává zážitkem, na vlastní kůži si vyzkoušíme jednotlivé obory pod vedením samotných pedagogů či lektorů zajímavých oborových projektů. Vedle formálního vzdělávání se budeme zabývat také současným stavem dětských uměleckých aktivit v jednotlivých oborech, tedy otázkami neformálního uměleckého vzdělávání.

Během druhého dne konference proběhnou site-specific dílny, které budou vázané na originální prostředí kutnohorského GASKu, nabídnou multižánrové vazby, jak lze jedno téma uchopit různými druhy umělecké tvorby.

Konference „Umění do lavic?“ je příležitostí načerpat novou inspiraci nejen do výuky vlastního oboru, ale „hozenou rukavicí“ si vyzkoušet něco nového, přesahy do jiných oborů.


Další aktuality

26. září 2024

Jak lépe připravovat děti na život v digitální éře?

Cílem spolupráce Partnerství pro vzdělávání 2030+ a NPI je propojit klíčové experty a expertky při hledání cest, jak zlepšit digitální wellbeing dětí ve školním prostředí.

Číst více

25. září 2024

Švédské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání ve Švédsku.

Číst více

12. září 2024

Podepsali jsme memorandum o spolupráci s organizací Elixír do škol

Ředitelé Ivo Jupa a Petra Prošková podepsali memorandum, aby mohly obě organizace lépe koordinovat aktivity zaměřené na profesní vzdělávání učitelů a na podporu motivace pedagogů k dalšímu vzdělávání.

Číst více

10. září 2024

Litva: co přinesla pilotáž externího hodnocení v odborném vzdělávání

Litva od roku 2022 postupně zavádí peer review jako formu externího hodnocení institucí odborného vzdělávání a přípravy. K jakým závěrům a doporučením dospěla v rámci pilotního projektu?

Číst více

04. září 2024

Ke spolupráci více tíhnou začínající učitelé i soukromé školy, ukazuje výzkum

Jak hodnotí čeští učitelé odborného vzdělávání spolupráci s vedením a kolegy? Spolupráce je celkově z hlediska postojů lépe přijímána na soukromých školách. Pozitivní postoj ke spolupráci s vedením mají především začínající učitelé.

Číst více