Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání byl tématem květnového semináře v Senátu Parlamentu České republiky.

Seminář organizovala pod Výborem pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice senátorka Jaromíra Vítková a obsahově ho připravila Hana Splavcová, garantka předškolního vzdělávání v NPI ČR a členka Řídicí pracovní skupiny MŠMT. Akce se konala 23. května.

Ředitel odboru kurikula všeobecného vzdělávání NPI ČR Kamil Ubr uvedl téma Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV). Této problematice se pak věnovala Hana Splavcová.

„Seminář jsme doplnili o druhé téma, a to pedagogickou diagnostiku a plynulý přechod z předškolního do základního vzdělávání, což nám představila Hana Splavcová s kolegyní Hanou Havlínovou, garantkou prvostupňového vzdělávání. Dotazy se dotkly i dalších témat a to přípravných tříd, odkladů, speciálních pedagogů a logopedů, povinného předškolního vzdělávání, spolupráce MŠ a ZŠ a mnoho dalšího,“ píše senátorka Vítková a dodává: „Odezva od zúčastněných byla velmi pozitivní a všichni by přivítali pokračování setkávání k problematice předškolního vzdělávání.“

Senat RVP PV


Rámcový vzdělávací program vychází z dokumentu Strategie 2030+, kde jsou uvedeny dva hlavní cíle. První cíl je zaměřit vzdělávání více na získávání kompetencí potřebných pro aktivní občanský, profesní a osobní život, druhý cíl je snížit nerovnosti v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání a umožnit maximální rozvoj potenciálu dětí, žáků a studentů.

Nyní probíhá veřejná komunikace záměrů, připomínkové řízení je do 31. 5. 2022. Dále bude pokračovat činnost Pracovní rady a schválení procesu aktualizace RVP PV. V září se již bude připravovat samotná aktualizace. Předpokládá se zapojení veřejnosti a během roku 2023 dokončení a schválení úprav. Od 1. 9. 2024 bude možnost dobrovolně postupovat podle nového RVP PV a od 1. 9. 2025 to již bude povinné.


Více informací

Další aktuality

26. září 2024

Jak lépe připravovat děti na život v digitální éře?

Cílem spolupráce Partnerství pro vzdělávání 2030+ a NPI je propojit klíčové experty a expertky při hledání cest, jak zlepšit digitální wellbeing dětí ve školním prostředí.

Číst více

25. září 2024

Švédské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání ve Švédsku.

Číst více

12. září 2024

Podepsali jsme memorandum o spolupráci s organizací Elixír do škol

Ředitelé Ivo Jupa a Petra Prošková podepsali memorandum, aby mohly obě organizace lépe koordinovat aktivity zaměřené na profesní vzdělávání učitelů a na podporu motivace pedagogů k dalšímu vzdělávání.

Číst více

10. září 2024

Litva: co přinesla pilotáž externího hodnocení v odborném vzdělávání

Litva od roku 2022 postupně zavádí peer review jako formu externího hodnocení institucí odborného vzdělávání a přípravy. K jakým závěrům a doporučením dospěla v rámci pilotního projektu?

Číst více

04. září 2024

Ke spolupráci více tíhnou začínající učitelé i soukromé školy, ukazuje výzkum

Jak hodnotí čeští učitelé odborného vzdělávání spolupráci s vedením a kolegy? Spolupráce je celkově z hlediska postojů lépe přijímána na soukromých školách. Pozitivní postoj ke spolupráci s vedením mají především začínající učitelé.

Číst více