Co si představit pod označením „digitální propast“? A jak řešit prevenci digitální propasti na úrovni školy? Sledujte spolu s námi debatu a zapojte se do chatu.

Panelová diskuze na téma Prevence digitální propasti proběhne ve čtvrtek 2. června od 16 hodin.

Diskuse bude uvedena krátkým videovstupem Ondřeje Neumajera na téma digitální propasti a inkluzivnosti digitálního vzdělávání.

Budeme hovořit o těchto tématech:

  • Představení intervence prevence digitální propasti z Národního plánu obnovy (definice digitální propasti a znevýhodněného žáka, metodika)
  • Pozitivní dopady intervence
  • Sociologický pohled na vyloučení žáka ze vzdělávání
  • Vyloučení žáka z pohledu školy
  • Příklady dobré praxe v práci se znevýhodněnými žáky

Pozvání do debaty přijali:

  • PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D., konzultant vzdělávání, lektor, didaktik, digitální expert v NPI ČR
  • Ing. Lucie Gregůrková, vedoucí oddělení podpory digitálního vzdělávání, MŠMT
  • Mgr. Zuzana Ramajzlová, vedoucí programu SOS Ukrajina, Člověk v tísni
  • Mgr. Jaroslava Nováková, MBA, zástupkyně ředitele, ZŠ Bohumila Hrabala
  • Ing. Bc. Václav Nádvorník, zástupce ředitele a ICT metodik, ZŠ Londýnská
  • Mgr. Josef Dašek, tajemník DigiKoalice, moderátor debaty

Další aktuality

26. červen 2025

Belgie zavádí profesní orientaci do školního kurikula

Belgie v roce 2024 zavedla ve všech školách Německojazyčného společenství rámcový plán profesní orientace. Žákům a žákyním umožňuje už v raném věku poznat svět práce.

Číst více

20. červen 2025

V sérii konferencí jsme představili revizi kurikula pro předškolní a základní vzdělávání

Šestnácti odborných konferencí k aktuálním změnám v rámcových vzdělávacích programech se zúčastnilo téměř 3 200 pedagogických pracovníků a pracovnic.

Číst více

06. červen 2025

Absolventi mohou v dodatku k osvědčení prokazovat svou kvalifikaci v IT oblasti

Od letošního roku mohou absolventi gymnázií prokazovat v celé Evropské unii svoje dovednosti v oblasti informačních a komunikačních technologií.

Číst více

05. červen 2025

Evaluační nástroj pomáhá školám hodnotit praktické vyučování

Nový nástroj umožňuje vyhodnotit podmínky praktického vyučování, které probíhá na pracovištích zaměstnavatelů nebo škol. Pracovníkům středních a vyšších odborných škol pomáhá zkvalitnit žákovskou praxi a také si připravit podklady pro Českou školní inspekci.

Číst více

04. červen 2025

Novela školského zákona přináší změny v oblasti financování škol a prvky modernějšího vzdělávání

Pokud novela projde Senátem a podepíše ji prezident, začne od roku 2026 platit nový způsob financování škol a školských zařízení. Změny mají za cíl také zajistit spravedlivější přístup ke vzdělávání, posílit jeho kvalitu a přiblížit výuku aktuálním potřebám žáků i společnosti.

Číst více