Co si představit pod označením „digitální propast“? A jak řešit prevenci digitální propasti na úrovni školy? Sledujte spolu s námi debatu a zapojte se do chatu.

Panelová diskuze na téma Prevence digitální propasti proběhne ve čtvrtek 2. června od 16 hodin.

Diskuse bude uvedena krátkým videovstupem Ondřeje Neumajera na téma digitální propasti a inkluzivnosti digitálního vzdělávání.

Budeme hovořit o těchto tématech:

  • Představení intervence prevence digitální propasti z Národního plánu obnovy (definice digitální propasti a znevýhodněného žáka, metodika)
  • Pozitivní dopady intervence
  • Sociologický pohled na vyloučení žáka ze vzdělávání
  • Vyloučení žáka z pohledu školy
  • Příklady dobré praxe v práci se znevýhodněnými žáky

Pozvání do debaty přijali:

  • PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D., konzultant vzdělávání, lektor, didaktik, digitální expert v NPI ČR
  • Ing. Lucie Gregůrková, vedoucí oddělení podpory digitálního vzdělávání, MŠMT
  • Mgr. Zuzana Ramajzlová, vedoucí programu SOS Ukrajina, Člověk v tísni
  • Mgr. Jaroslava Nováková, MBA, zástupkyně ředitele, ZŠ Bohumila Hrabala
  • Ing. Bc. Václav Nádvorník, zástupce ředitele a ICT metodik, ZŠ Londýnská
  • Mgr. Josef Dašek, tajemník DigiKoalice, moderátor debaty

Další aktuality

26. září 2024

Jak lépe připravovat děti na život v digitální éře?

Cílem spolupráce Partnerství pro vzdělávání 2030+ a NPI je propojit klíčové experty a expertky při hledání cest, jak zlepšit digitální wellbeing dětí ve školním prostředí.

Číst více

25. září 2024

Švédské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání ve Švédsku.

Číst více

12. září 2024

Podepsali jsme memorandum o spolupráci s organizací Elixír do škol

Ředitelé Ivo Jupa a Petra Prošková podepsali memorandum, aby mohly obě organizace lépe koordinovat aktivity zaměřené na profesní vzdělávání učitelů a na podporu motivace pedagogů k dalšímu vzdělávání.

Číst více

10. září 2024

Litva: co přinesla pilotáž externího hodnocení v odborném vzdělávání

Litva od roku 2022 postupně zavádí peer review jako formu externího hodnocení institucí odborného vzdělávání a přípravy. K jakým závěrům a doporučením dospěla v rámci pilotního projektu?

Číst více

04. září 2024

Ke spolupráci více tíhnou začínající učitelé i soukromé školy, ukazuje výzkum

Jak hodnotí čeští učitelé odborného vzdělávání spolupráci s vedením a kolegy? Spolupráce je celkově z hlediska postojů lépe přijímána na soukromých školách. Pozitivní postoj ke spolupráci s vedením mají především začínající učitelé.

Číst více