V novém podcastu hovoří Karel Klatovský, manažer vzdělávacích programů, o tom, jak umělá inteligence proměňuje současné vzdělávání a jak softwarový program chatbot využívá umělou inteligenci k interakci s lidmi pomocí přirozeného jazyka.

Aktuálně se nejvíce hovoří o chatbotech ChatGPT a Bing Chat, které lze využít jako pomocné nástroje i ve školách. Karel Klatovský nabízí několik rad, jak s umělou inteligencí správně komunikovat a jak ji efektivně využívat pro podporu výuky, rozvoj jazykových kompetencí žáků nebo jako zdroj informací pro vlastní vzdělávání.

V podcastu se dozvíte, jak se díky umělé inteligenci proměňuje dnešní vzdělávání a že mnoho škol již delší dobu využívá některé další nástroje s prvky umělé inteligence, jako jsou mobilní telefony nebo internetové překladače. Zjistíte, jak se školy přizpůsobují práci s chatboty a v kterých sférách se nejvíce uplatňují. Karel Klatovský Vám poradí, jak tyto nástroje mohou adekvátně pomoci s vyhledáváním informací na internetu, s přípravou vyučovací hodiny, s ověřením znalostí nebo s tvorbou individuálních úloh pro jednotlivé žáky.

Při poslechu také poznáte další nástroje, které integrují prvky umělé inteligence v běžně používaných aplikacích. Patří sem například textový procesor Microsoft Word, PowerPoint nebo Clipchamp. Hlavní je nemít obavu z jejich využívání, ale snažit se je používat ku prospěchu své práce.

Nechte se inspirovat!


Nové díly podcastu o společném vzdělávání Zapojme všechny publikujeme nepravidelně, ale aspoň jednou do měsíce. Moderátorky Marta Kozdas a Adéla Pospíchalová si v nich povídají s odborníky na vzdělávání a výchovu a také s rodiči a žáky či studenty. Podcast vznikl v projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi a je součástí webové aplikace pro pedagogy a rodiče Zapojmevšechny.cz. Dostupný je také například prostřednictvím aplikací Spotify, Google Podcast nebo Apple Podcast.


Web Zapojmevsechny.cz vznikl v rámci projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi (APIV B), který realizuje Národní pedagogický institut České republiky. Projekt je spolufinancován EU.


Logolink OP VVV

Další aktuality

04. září 2024

Ke spolupráci více tíhnou začínající učitelé i soukromé školy, ukazuje výzkum

Jak hodnotí čeští učitelé odborného vzdělávání spolupráci s vedením a kolegy? Spolupráce je celkově z hlediska postojů lépe přijímána na soukromých školách. Pozitivní postoj ke spolupráci s vedením mají především začínající učitelé.

Číst více

27. srpen 2024

Konference Educa 2024: Na cestě k digitálnímu světu zítřka

Přijeďte za námi do Liberce a objevte s námi nepřeberné možnosti herních aktivit ve vzdělávání. Dozvíte se, jak si hrát ve třídě i v přírodě, sami i v kolektivu, s technologiemi nebo bez nich.

Číst více

23. srpen 2024

DIGI roadshow – inspirativní setkání pro učitele

Zajímá vás, co všechno se chystá v nových rámcových vzdělávacích programech? Potřebujete se ujistit, že jdete s digitálními kompetencemi správným směrem? Přijďte na DIGI roadshow, unikátní inspirativní setkání zástupců škol na třinácti krajských pracovištích NPI.

Číst více

22. srpen 2024

Jak si stojí ČR v mezinárodním srovnání v Evropském indexu dovedností?

V Evropském indexu dovedností ČR opět získala prvenství. Za ní následují severské země, ale i další postkomunistické státy, zatímco země jižní Evropy skončily na spodních příčkách.

Číst více

22. srpen 2024

ČR přes mírné zhoršení obhájila prvenství v Evropském indexu dovedností

Česká republika má opět nejlepší výsledky v Evropském indexu dovedností, ačkoliv se v posledních letech mírně zhoršuje. Čemu vděčíme za celkově vysoké skóre a jaké nepříznivé trendy poodhaluje?

Číst více