Zástupci Národního pedagogického institutu ČR hovořili na konferenci v Senátu Parlamentu ČR o významu a pozitivním vlivu neformálního vzdělávání.

Konference Dobrodružstvím ke hvězdám se konala v úterý 21. června v Senátu Parlamentu ČR. Vystoupili zde odborníci z oblasti pedagogiky, psychologie a byznysu. Zástupci škol představili konkrétní příklady, jak zavádět dobrodružnou výchovu v praxi. Pozvání na konferenci přijalo na 140 odborníků a pedagogů.

Z řečníků vystoupil například František Tichý z Gymnázia Přírodní školy, který představil, jak škola zavedla žákovskou samosprávu, prvky iniciačních rituálů a expedice jako přirozenou součást učení a výchovy. Viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar zdůraznil důležitost postavit prosperitu země na lidském kapitálu a nutnosti připravit děti na jinou éru. Kouč Marian Jelínek ukázal alarmující fakta spojená s životem v blahobytu a potřebu povzbudit mladé lidi k práci na sobě. Profesor dětské psychiatrie Michal Hrdlička zdůraznil důležitost dobrodružství pro zdravý vývoj dítěte a Ondřej Štefl ze Scio škol představil školní expedice a Expediční Scio školy.

Dobrodružná výchova posiluje odvahu a chuť objevovat svět, ale také odpovědnost za sebe sama i svoje okolí Je proto třeba zaměřit se už ve škole na aktivity, které žáky zážitkem učí schopnosti řešit problém, překonávat překážky, správně se rozhodnout, napravit případnou chybu a nést za svá rozhodnutí zodpovědnost,“ shrnul senátor a bývalý ředitel Gymnázia Jana Keplera Jiří Růžička, který pronesl závěrečné memorandum dobrodružné výchovy.

dobrodruzstvim ke hvezdam


Konferenci Dobrodružstvím ke hvězdám uspořádal Senát Parlamentu ČR spolu se čtyřmi vzdělávacími institucemi (Nadace Pangea, Národní pedagogický institut České republiky, Nadační fond dobrodružné výchovy v přírodě a Prázdninová škola Lipnice). Cílem bylo ukázat, jak obohatit klasické vzdělávání o dobrodružství, které mladou generaci vybaví dovednostmi pro 21. století: odvahou, odolností a odpovědností. Hlavním posláním akce bylo dostat skutečné dobrodružství do výchovy mladé generace, a tím tak přispět k budoucí prosperitě České republiky.


Webové stránky projektu: Propojování formálního a neformálního vzdělávání včetně zájmového

Další aktuality

26. září 2024

Jak lépe připravovat děti na život v digitální éře?

Cílem spolupráce Partnerství pro vzdělávání 2030+ a NPI je propojit klíčové experty a expertky při hledání cest, jak zlepšit digitální wellbeing dětí ve školním prostředí.

Číst více

25. září 2024

Švédské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání ve Švédsku.

Číst více

12. září 2024

Podepsali jsme memorandum o spolupráci s organizací Elixír do škol

Ředitelé Ivo Jupa a Petra Prošková podepsali memorandum, aby mohly obě organizace lépe koordinovat aktivity zaměřené na profesní vzdělávání učitelů a na podporu motivace pedagogů k dalšímu vzdělávání.

Číst více

10. září 2024

Litva: co přinesla pilotáž externího hodnocení v odborném vzdělávání

Litva od roku 2022 postupně zavádí peer review jako formu externího hodnocení institucí odborného vzdělávání a přípravy. K jakým závěrům a doporučením dospěla v rámci pilotního projektu?

Číst více

04. září 2024

Ke spolupráci více tíhnou začínající učitelé i soukromé školy, ukazuje výzkum

Jak hodnotí čeští učitelé odborného vzdělávání spolupráci s vedením a kolegy? Spolupráce je celkově z hlediska postojů lépe přijímána na soukromých školách. Pozitivní postoj ke spolupráci s vedením mají především začínající učitelé.

Číst více