Národní metodický kabinet pokračuje v podpoře českých škol při implementaci revidovaného kurikula. Mezi jeho hlavní činnosti patří tvorba ilustrativních vzdělávacích materiálů, systematické další vzdělávání učitelů a rozvoj učících se komunit.
Jedním z aktuálních cílů Národního metodického kabinetu je tvorba ilustrativních materiálů, které propojují oborový obsah s klíčovými kompetencemi, základními gramotnostmi a průřezovými tématy. Materiály poslouží například jako inspirace pro naplňování očekávaných výstupů učení. S vytvořenými materiály budou pracovat učitelé v územních metodických kabinetech a poskytnou k nim zpětnou vazbu. V této fázi jsou materiály určeny hlavně pro vzdělávání učitelů v metodických kabinetech, nikoli pro přímé plošné využití ve výuce. Poslouží však jako podklad pro další vzdělávání učitelů.
Další významnou aktivitou Národního kabinetu je podpora učících se komunit, které fungují v územních metodických kabinetech a zabývají se jak oborovými, tak nadoborovými tématy. Klíčovou roli zde hraje mentoring a poskytování zpětné vazby k práci členů kabinetů. „Systém mentoringu se právě rozvíjí, a proto aktivně hledáme zkušené didaktiky a didaktičky, kteří by mohli tuto důležitou roli zastávat,“ říká Jaroslav Pinkas z projektu Podpora kurikulární práce škol, na jehož financování se podílí EU a MŠMT, a doplňuje: „Učící se komunity patří mezi nejefektivnější nástroje profesního rozvoje, naší ambicí je proto otevřít je dalším učitelům a učitelkám.“ Aktuálně v územních metodických kabinetech spolupracuje více než 800 učitelů a učitelek.
Důležitým krokem pro podporu učitelů a učitelek v metodických kabinetech je také právě probíhající školení NPI, které podrobněji seznamuje s revizemi RVP pro předškolní a základní vzdělávání. „Z členů územních metodických kabinetů bychom v budoucnu rádi profilovali lektory, kteří budou mít silné informační zázemí a kteří povedou vzdělávací programy pro učitelskou veřejnost,“ shrnuje Pinkas.
Více informací o možnostech zapojení do metodických kabinetů získáte u garantů území projektu Podpora kurikulární práce škol na krajských pracovištích NPI.