„U nás žáci prezentují za odměnu,“ říká manažer pro kvalitu na střední odborné škole, kde se stalo zajišťování kvality prioritou. Co lze udělat pro to, aby absolventi na svou školu vzpomínali v dobrém a uchazeči v ní viděli perspektivu?
Odborné školy hrají klíčovou roli v přípravě mladých lidí na profesní život a musí neustále reagovat na měnící se potřeby trhu práce. K naplnění těchto očekávání mohou přispět opatření ke zvyšování kvality. Příklad dobré praxe nacházíme na Střední odborné škole a gymnáziu ŠKOLA EU PRAHA, jejíž nástroje pro efektivní řízení a pravidelné evaluační aktivity ocenila Česká školní inspekce.
Kvalitu má na starost Džalal Nazarov, který zastává na školách dosud neobvyklou pozici. Jako manažer PR a kvality propojuje zajišťování kvality s veřejnou prezentací školy: „Mám komplexní a různorodou náplň práce, jejímž cílem je neustálé zvyšování kvality školy a její efektivní prezentace. Nerozlišuji, kolik hodin týdně dělám kterou činnost, protože ve výsledku jedno s druhým velmi úzce souvisí.“
Kvalita podle něj spočívá na čtyřech pilířích, které je možné přenést i do jiných škol:
- hodnocení a zlepšování kvality školy, s důrazem na trasování absolventů;
- budování vztahů a propagace;
- rozvoj spolupráce mezi pracovníky školy;
- podpora studentské aktivity.
Zajímá vás, jak manažer pro kvalitu na ŠKOLA EU PRAHA rozvíjí kvalitu v těchto čtyřech oblastech? Přečtěte si celý článek a inspirujte se zkušenostmi z praxe.