Jazykovou propedeutiku chápeme jako seznamování se s různými jazyky, napomáhá motivaci a pozitivnímu přístupu žáků k jazykům, připravuje je na život v multikulturní a mnohojazyčné společnosti. Jde především o společné objevování jazykové a kulturní odlišnosti, která však není překážkou porozumění. Jejím hlavním principem je rozvíjení dovedností, které usnadní učení jak cizím jazykům, tak i jazyku mateřskému.
SPECIFICKÉ PRO PRVOSTUPŇOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Chystáme se na cizí jazyky (PDF, 2 MB)
Metodická příručka nabízí náměty pro výuku žáků v 1.–2. ročníku ZŠ. Lze je modifikovat na různé úrovně obtížnosti podle aktuální úrovně schopností a zkušeností konkrétních žáků. Společným principem všech aktivit je aktivní zapojení žáků a jejich prožitek.
Chystáme se na cizí jazyky 2 (PDF, 3 MB)
Příručka navazuje na předchozí publikaci Chystáme se na cizí jazyky. Nabízí videoukázky osmi aktivit, které si učitelé vybrali z obsahu 1. dílu, přizpůsobili je potřebám a možnostem svých žáků a nenásilnou formou je začlenili mezi témata, kterým v daném období věnovali pozornost. Jejich společným jmenovatelem je aktivní zapojení žáků při objevování významů slov a slovních spojení, zapojení vlastních zkušeností, odvaha chybovat, radost z objeveného a konstruktivistické pojetí výuky učitelem.