Rozvoj informatického myšlení probíhá u dětí již v předškolním vzdělávání. Na 1. stupni ZŠ se v současnosti na rozvoj informatického myšlení zaměřuje vzdělávací oblast Informatika. Je založen na aktivních činnostech v různých předmětech, při kterých žáci využívají informatické postupy a často je s rozvojem informatického myšlení nedáváme do souvislosti.

SPECIFICKÉ PRO PRVOSTUPŇOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ

Informatické myšlení na 1. stupni

Hosté kulatého stolu odpovídají na otázky, které se „točí“ kolem pojmu informatické myšlení. Dozvíte se, co si pod tímto pojmem můžete představit, jak souvisí s výukou nové informatiky a jak konkrétně se rozvoj informatického myšlení promítá do výuky na 1. stupni.

Informatické myšlení nejen v informatice

Na 1. stupni ZŠ se výuka informatiky mimo jiné zaměřuje na rozvoj informatického myšlení. V krátkém videu si ukážeme typy úloh a zadání, se kterými se žáci setkávají v dalších oborech a při jejichž řešení je podporován rozvoj informatického myšlení. K naplňování cílů informatiky tak můžeme směřovat i mimo vyučovací hodiny, které jsou informatice věnovány.

Další aktuality

02. prosinec 2024

Předčasné odchody ze vzdělávání lze zmírnit s nástroji Cedefopu

Předčasné odchody ze vzdělávání jsou v Česku problém hlavně v souvislosti se sociálním znevýhodněním žáků a žákyň. Jak situaci zlepšit? Osvědčené přístupy z Evropy nabízí platforma Cedefopu.

Číst více

29. listopad 2024

Vychází nová EduRevue. Stáhnout v PDF si ji můžete už nyní

Do škol za vámi míří nové vydání magazínu EduRevue. Téma nejnovějšího čísla? Kurikulum pro 21. století.

Číst více

22. listopad 2024

Na konferenci Euroguidance jsme vyhlásili vítěze Národní ceny kariérového poradenství

Gratulujeme všem oceněným za rok 2024 a ostatním účastníkům děkujeme za velmi kvalitní příspěvky, které do soutěže přihlásili.

Číst více

08. listopad 2024

Vydali jsme rozšířenou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním

Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin.

Číst více

07. listopad 2024

Jak rozvíjet základní dovednosti dospělých: tipy pro vzdělavatele

V Česku dosud neexistuje systematická podpora pro rozvoj základních dovedností dospělých. Tyto dovednosti však nabírají na důležitosti nejen v souvislosti se změnami na trhu práce. Jak mohou pomoci vzdělavatelé dospělých, ukazují české i zahraniční zkušenosti.

Číst více