Příprava programů DVPP.

V klíčové aktivitě 3 se postupně zpracovává nabídka vzdělávacích modulů, ze kterých jsou vytvářeny programy dalšího vzdělávání, ty jsou modifikovány pro konkrétní skupiny pedagogických pracovníků (např. vyučující v předškolním vzdělávání, vyučující 1. stupně ZŠ). Programy/moduly jsou pilotně ověřovány a pro jejich další realizaci v praxi jsou připravováni lektoři. Součástí aktivity je i příprava metodických materiálů na podporu společného vzdělávání; tyto materiály, resp. webináře k jednotlivým tématům vzdělávacích modulů jsou zveřejňovány na portálu RVP.CZ.

Programy DVPP jsou zaměřené na posílení profesních kompetencí spojených s realizací společného (inkluzivního) vzdělávání, jsou obsahově i pojetím diferencované vzhledem ke stupňům vzdělávání a připravují pedagogické pracovníky (PP) na práci s heterogenní skupinou žáků. Programy jsou připravovány pro jednotlivce i pedagogické sbory pro: témata základní přípravy pedagogických pracovníků pro společné (inkluzivní) vzdělávání; programy zaměřené na podporu rozvoje profesních kompetencí PP potřebných pro zavádění a realizaci společného vzdělávání v oblasti didaktické a oborově didaktické, obecně pedagogické, osobní a profesní kultivace atd.; rozšiřující témata pro oblast jednotlivých zdravotních znevýhodnění, pro vzdělávání žáků z jiných kulturních podmínek a také s odlišnými životními podmínkami; témata posilování komunikace uvnitř škol, pro spolupráci školy a rodiny, případně dalších subjektů, které přispívají k udržování sociální soudržnosti.

Cílem je zejména: stanovit kritéria pro výběr a následně pro hodnocení kvality lektorů; vytvořit tým lektorů pro vzdělávání PP; vytvořit programy dalšího vzdělávání ke klíčovým tématům potřebným pro úspěšné zavádění a realizaci společného vzdělávání; zajistit ověření připravených programů DVPP formou pilotáže.

Finální výstupy projektu


Logolink OP VVV

Další aktuality

29. květen 2025

Do škol za vámi míří nové vydání magazínu EduRevue. Tématem je tentokrát podpora rovných příležitostí

EduRevue je magazín určený pedagogickým pracovníkům a pracovnicím, odborné veřejnosti a všem, kteří se zajímají o trendy ve vzdělávání.

Číst více

23. květen 2025

Financování účasti dospělých ve vzdělávání: individuální vzdělávací účty

Individuální vzdělávací účty jsou nástrojem finanční podpory pro vzdělávání dospělých. Cedefop analyzoval jejich potenciál v pěti evropských zemích a upozorňuje na podmínky úspěšného zavádění i možné překážky.

Číst více

28. duben 2025

Nové číslo EduRevue k vám přichází s tématem rámcových vzdělávacích programů

EduRevue je magazín určený pedagogickým pracovníkům a pracovnicím, odborné veřejnosti a všem, kteří se zajímají o trendy ve vzdělávání.

Číst více

17. duben 2025

Tři projekty NPI se dostaly do finále soutěže Úřednický čin roku 2024

Projekty Mapa spádovosti, Digitální nástroj pro tvorbu RVP a Podpora rovných příležitostí se probojovaly mezi finalisty ocenění, které uděluje Sekce pro státní službu Ministerstva vnitra spolu s platformou Byro.

Číst více

15. duben 2025

Polsko podporuje rozvoj učitelů v odborném vzdělávání

Polsko se zaměřuje na přípravu učitelů v odborném vzdělávání s pomocí nových postgraduálních programů, pedagogické praxe či revize dalšího vzdělávání.

Číst více