Příprava programů DVPP.

V klíčové aktivitě 3 se postupně zpracovává nabídka vzdělávacích modulů, ze kterých jsou vytvářeny programy dalšího vzdělávání, ty jsou modifikovány pro konkrétní skupiny pedagogických pracovníků (např. vyučující v předškolním vzdělávání, vyučující 1. stupně ZŠ). Programy/moduly jsou pilotně ověřovány a pro jejich další realizaci v praxi jsou připravováni lektoři. Součástí aktivity je i příprava metodických materiálů na podporu společného vzdělávání; tyto materiály, resp. webináře k jednotlivým tématům vzdělávacích modulů jsou zveřejňovány na portálu RVP.CZ.

Programy DVPP jsou zaměřené na posílení profesních kompetencí spojených s realizací společného (inkluzivního) vzdělávání, jsou obsahově i pojetím diferencované vzhledem ke stupňům vzdělávání a připravují pedagogické pracovníky (PP) na práci s heterogenní skupinou žáků. Programy jsou připravovány pro jednotlivce i pedagogické sbory pro: témata základní přípravy pedagogických pracovníků pro společné (inkluzivní) vzdělávání; programy zaměřené na podporu rozvoje profesních kompetencí PP potřebných pro zavádění a realizaci společného vzdělávání v oblasti didaktické a oborově didaktické, obecně pedagogické, osobní a profesní kultivace atd.; rozšiřující témata pro oblast jednotlivých zdravotních znevýhodnění, pro vzdělávání žáků z jiných kulturních podmínek a také s odlišnými životními podmínkami; témata posilování komunikace uvnitř škol, pro spolupráci školy a rodiny, případně dalších subjektů, které přispívají k udržování sociální soudržnosti.

Cílem je zejména: stanovit kritéria pro výběr a následně pro hodnocení kvality lektorů; vytvořit tým lektorů pro vzdělávání PP; vytvořit programy dalšího vzdělávání ke klíčovým tématům potřebným pro úspěšné zavádění a realizaci společného vzdělávání; zajistit ověření připravených programů DVPP formou pilotáže.

Finální výstupy projektu


Logolink OP VVV

Další aktuality

13. srpen 2025

Maďarské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání v Maďarsku.

Číst více

10. srpen 2025

Kurz NPI získal prestižní ocenění CADUV 2025 za nejlepší e-learning

E-learningový kurz Dítě s náročným chováním a úloha vychovatelů byl oceněn za kvalitu vzdělávání a inovativní přístup. Ocenění potvrzuje, že kurz splňuje vysoké mezinárodní standardy v designu i odbornosti a reflektuje pečlivý vývojový proces založený na spolupráci expertů.

Číst více

22. červenec 2025

Veřejná konzultace pomohla vylepšit návrh kurikula pro základní školy speciální

V rámci veřejné konzultace, která probíhala od 19. února do 31. března 2025, jsme prostřednictvím informačního systému, strukturovaného dotazníku a jinými cestami získali celkem 190 podnětů.

Číst více

26. červen 2025

Belgie zavádí profesní orientaci do školního kurikula

Belgie v roce 2024 zavedla ve všech školách Německojazyčného společenství rámcový plán profesní orientace. Žákům a žákyním umožňuje už v raném věku poznat svět práce.

Číst více

20. červen 2025

V sérii konferencí jsme představili revizi kurikula pro předškolní a základní vzdělávání

Šestnácti odborných konferencí k aktuálním změnám v rámcových vzdělávacích programech se zúčastnilo téměř 3 200 pedagogických pracovníků a pracovnic.

Číst více