Příprava programů DVPP.

V klíčové aktivitě 3 se postupně zpracovává nabídka vzdělávacích modulů, ze kterých jsou vytvářeny programy dalšího vzdělávání, ty jsou modifikovány pro konkrétní skupiny pedagogických pracovníků (např. vyučující v předškolním vzdělávání, vyučující 1. stupně ZŠ). Programy/moduly jsou pilotně ověřovány a pro jejich další realizaci v praxi jsou připravováni lektoři. Součástí aktivity je i příprava metodických materiálů na podporu společného vzdělávání; tyto materiály, resp. webináře k jednotlivým tématům vzdělávacích modulů jsou zveřejňovány na portálu RVP.CZ.

Programy DVPP jsou zaměřené na posílení profesních kompetencí spojených s realizací společného (inkluzivního) vzdělávání, jsou obsahově i pojetím diferencované vzhledem ke stupňům vzdělávání a připravují pedagogické pracovníky (PP) na práci s heterogenní skupinou žáků. Programy jsou připravovány pro jednotlivce i pedagogické sbory pro: témata základní přípravy pedagogických pracovníků pro společné (inkluzivní) vzdělávání; programy zaměřené na podporu rozvoje profesních kompetencí PP potřebných pro zavádění a realizaci společného vzdělávání v oblasti didaktické a oborově didaktické, obecně pedagogické, osobní a profesní kultivace atd.; rozšiřující témata pro oblast jednotlivých zdravotních znevýhodnění, pro vzdělávání žáků z jiných kulturních podmínek a také s odlišnými životními podmínkami; témata posilování komunikace uvnitř škol, pro spolupráci školy a rodiny, případně dalších subjektů, které přispívají k udržování sociální soudržnosti.

Cílem je zejména: stanovit kritéria pro výběr a následně pro hodnocení kvality lektorů; vytvořit tým lektorů pro vzdělávání PP; vytvořit programy dalšího vzdělávání ke klíčovým tématům potřebným pro úspěšné zavádění a realizaci společného vzdělávání; zajistit ověření připravených programů DVPP formou pilotáže.

Finální výstupy projektu


Logolink OP VVV

Další aktuality

10. březen 2025

Zveme vás na sérii konferencí k aktuálním změnám v rámcových vzdělávacích programech

Konference k RVP pro předškolní a základní vzdělávání proběhnou ve všech krajích České republiky. Připravuje je Národní pedagogický institut ČR ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy.

Číst více

27. únor 2025

Španělské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání ve Španělsku.

Číst více

27. únor 2025

Výsledky PIAAC volají po větší podpoře celoživotního učení

Mezinárodní šetření PIAAC hodnotí dovednosti dospělých klíčové pro život v 21. století a poskytuje data pro informovanější politická rozhodnutí. O tom, jak šetření využít k podpoře vzdělávání dospělých v Česku, diskutovali odborníci a tvůrci politik.

Číst více

19. únor 2025

Veřejná konzultace k návrhu RVP pro základní školy speciální

Znovu vám nabízíme možnost vyjádřit se k připravované reformě ve vzdělávání. V informačním systému se můžete seznámit s obsahem návrhu Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy speciální a do 31. března k němu prostřednictvím online dotazníku můžete zaslat své komentáře.

Číst více

10. únor 2025

Jak fungují individuální vzdělávací účty v Evropě: doporučení pro ČR

Mnohé země motivují dospělé k rozvoji dovedností prostřednictvím individuálních vzdělávacích účtů. Praxe se stát od státu liší, ale benefity zůstávají. Co lze vyvodit ze zahraničních zkušeností pro Česko?

Číst více