Výuka češtiny jako druhého jazyka pro žáky-cizince.

Klíčová aktivita 4 je věnována vzdělávání a podpoře pedagogických pracovníků při začleňování žáků-cizinců (s odlišným mateřským jazykem) do společného vzdělávání prostřednictvím osvojování si českého jazyka jako druhého jazyka, prostředku interkulturního učení a nástroje pro osvojování si vzdělávacích obsahů (jazyk vyučování).

V rámci této aktivity se připravuje a pilotně ověřuje nástroj pro zjišťování úrovně jazykových kompetencí žáků-cizinců, popř. českých žáků bez znalosti češtiny; připravuje se program DVPP, ve kterém se pedagogičtí pracovníci naučí nástroj pro zjišťování úrovně jazykových kompetencí žáků používat; tvoří se metodické a výukové materiály na podporu výuky češtiny jako druhého jazyka pro pedagogické pracovníky; monitorují se pedagogické realizace podpůrných opatření (2. a 3. stupně) pro žáky-cizince – např. organizace výuky, metody, výukové materiály, hodnocení výsledků učení či připravenost pedagogů.

Cílem je zejména: připravit a pilotně ověřit nástroj pro zjišťování úrovně jazykových kompetencí žáků a žáků-cizinců, popř. českých žáků bez znalosti češtiny; připravit program DVPP pro využívání nástroje pro zjišťování úrovně jazykových kompetencí žáků-cizinců.

Finální výstupy projektu


Logolink OP VVV

Další aktuality

02. září 2025

Příručka pro školy: Jak se stát centrem celoživotního učení

Jak systematicky rozvíjet další vzdělávání a stát se tak centrem celoživotního učení? Nová publikace pomáhá středním odborným školám připravit plán rozvoje celoživotního učení a převést ho do konkrétních kroků pomocí akčního plánování.

Číst více

01. září 2025

Česko 2035: pomalý nárůst expertů a stárnutí

Český trh práce čeká v příštím desetiletí pomalý růst zaměstnanosti. Hlavními výzvami jsou stárnutí populace a nedostatek vysoce kvalifikovaných pracovníků. Prognóza Cedefopu také odhaluje, které sektory porostou a kde může dojít k nerovnováze.

Číst více

13. srpen 2025

Maďarské odborné vzdělávání přehledně

Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání vydalo sérii publikací o odborném vzdělávání v Maďarsku.

Číst více

10. srpen 2025

Kurz NPI získal prestižní ocenění CADUV 2025 za nejlepší e-learning

E-learningový kurz Dítě s náročným chováním a úloha vychovatelů byl oceněn za kvalitu vzdělávání a inovativní přístup. Ocenění potvrzuje, že kurz splňuje vysoké mezinárodní standardy v designu i odbornosti a reflektuje pečlivý vývojový proces založený na spolupráci expertů.

Číst více

22. červenec 2025

Veřejná konzultace pomohla vylepšit návrh kurikula pro základní školy speciální

V rámci veřejné konzultace, která probíhala od 19. února do 31. března 2025, jsme prostřednictvím informačního systému, strukturovaného dotazníku a jinými cestami získali celkem 190 podnětů.

Číst více